diefstal en heling

Status
Niet open voor verdere reacties.

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Ik hoor regelmatig dat er bij mensen wordt ingebroken en er geselecteerd Festool gereedschap wordt gestolen.
Dit blijkt dan later op Marktplaats en dergelijke te koop te worden aangeboden.
Onlangs zijn er bij een bekende van mij 16 containers met Festool gestolen.
Niet alleen is iemand dan flink gedupeerd door het verlies maar het betekent ook dat hij dan niet kan doorwerken om zijn brood te verdienen.
Het is niet alleen zo dat mensen zonder moraal bij andere mensen inbreken, vast dezelfde mensen die steen en been klagen dat het in alle opzichten een zootje is in de maatschappij, maar er zijn ook mensen die gestolen spullen kopen en ik heb de indruk dat dat er heel wat moeten zijn. Onwetend vaak ook. Ik zou alleen maar spullen "tweedehands" kopen als iemand de aankoopbon nog in zijn of haar bezit heeft of op een andere manier kan duidelijk maken dat het zijn persoonlijk eigendom is.

Het is ook belangrijk om je te realiseren dat als er spullen bij je worden gejat, en ze staan op marktplaats, de politie er, zover mij bekend verder niets op uit doet. Zij hebben het toch al te druk en als ze straks ook nog mobiel bellende en appende mensen op en in voertuigen moeten gaan bekeuren dan is het hek helemaal van hun dam.
Hou er dus rekening mee en beveilig en merk je gereedschappen, bij voorbaat zo dat ze niet interessant meer zijn. Maak er dan eventueel ook foto's van.

Misschien is het verder een idee om een rubriek te maken over gestolen gereedschap. Festools hebben bijvoorbeeld registratienummers.
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
hoi

dat is zeker een goed idee als je zo.n rubriek aan maakt kan er op zo.'n manier
misschien nog een hoop gereedschap bij de juiste eigenaar terecht komen.

gr peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.