kleuren met beits?

bertsche

Actieve deelnemer
20 dec 2015
52
0
Hallo,

Ik heb van grenen- en vurenhout een plantenbak voor buiten gemaakt. Nu wil ik dit, onbehandelde hout, behandelen en wel zo dat de nerven duidelijker worden en het hout mag wel iets donkerder worden.
Het liefst wil ik dit doen met een verfspuit.
Wat kan het beste nemen om aan al mijn eisen te kunnen voldoen: verduurzamen, iets kleuren, verfspuit?

Ik weet van vroeger dat er een soort beits was die je later met een doek kon oppoetsen, tenminste dat dacht ik.
 

A.N

Actieve deelnemer
Hallo,

Ik heb van grenen- en vurenhout een plantenbak voor buiten gemaakt. Nu wil ik dit, onbehandelde hout, behandelen en wel zo dat de nerven duidelijker worden en het hout mag wel iets donkerder worden.
Het liefst wil ik dit doen met een verfspuit.
Wat kan het beste nemen om aan al mijn eisen te kunnen voldoen: verduurzamen, iets kleuren, verfspuit?

Ik weet van vroeger dat er een soort beits was die je later met een doek kon oppoetsen, tenminste dat dacht ik.


Grenen en vuren kun je kleuren met bijvoorbeeld nitro of waterbeits en daarna lakken, oliën of waxen maar dat is eigenlijk allemaal voor het interieur bedoeld (binnen)
Voor een bloembak van grenen/vuren die buiten staat zou ik toch meer gaan zoeken naar een buitenbeits van merken zoals Rambo, Cetabever etc die veel beter bestand zijn tegen allerlei weersinvloeden, UV licht etc. Of die verspuitbaar zijn weet ik niet.

Met de beits die je kunt oppoetsen bedoel jij waarschijnlijk wasbeits maar die is alleen voor binnentoepassingen geschikt.

Albert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.