Railsysteem voor een schuifdeur wand.

Mathijs vijn

Actieve deelnemer
8 sep 2014
49
0
Als het goed gaat komt over paar maanden mijn eerste zoon of dochter. Nu ben ik al bezig met de babykamer. Mijn huis heeft een lessenaars dak aan de achterkant. Daar komt ook de babykamer. Ik zou graag over de breedte van de babykamer een kastenwand gaan willen maken met schuifdeuren erin. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken voor een railsysteem welke ik los kan kopen om eigen deuren hiervoor te maken. ik kan alleen niet zo`n systeem vinden . voor een rechte wand is er genoeg te koop alleen niet voor een schuinewand. Weten jullie misschien waar ik zo`n railsysteem kan kopen. Ik heb een foto ergens van internet afgehaald , dan heb je een idee wat ik bedoel. Alvast bedankt
schuifdeur.jpg
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik denk dat de linker deur niet zal schuiven en de 2e van links misschien met een wieltje vastzit en het verder een railsysteem is wat vele merken hebben.
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Ik zocht ook een dergelijke oplossing en het is toch wel mogelijk om de hele wand schuivend te maken. In dit geval schuiven de deuren van links naar rechts: de "scheve" deuren schuiven langs rails die bevestigd zijn aan een plank binnen de kast. Meer info op http://slidingwardrobeworld.com/ang...rs-room-dividers-technical-specifications.php


series900-angle2.png
 
Laatst bewerkt:

Mathijs vijn

Actieve deelnemer
8 sep 2014
49
0

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Mooi systeem. Ik ken dit in Nederland nog niet.
Ik heb wel een plaatje voor Ts gevonden, waarbij men op een lager gedeelte nog een railtje heeft lopen.

IMG_0314.jpg

Op deze foto zie je ook het railtje lopen. Links en rechts.

IMG_0315.JPG
 
Laatst bewerkt:

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
190
41
In veel gevallen, ook deze, begrijp ik niet zo waarom je schuifdeuren wilt toepassen. Wanneer je normale deuren toepast kunnen alle deuren in 1 vlak liggen en je bent geen ruimte en geld kwijt aan een ingewikkeld systeem. Bovendien kunnen normale deuren allemaal tegelijkertijd open, terwijl een schuifdeur altijd een deel van je kast afsluit. Ik zie alleen voordelen in een schuifdeur voor kasten in een hele kleine ruimte waar een deur niet kan open draaien of als enkele toegangsdeur tussen 2 ruimtes.
 

Mathijs vijn

Actieve deelnemer
8 sep 2014
49
0
Wij kiezen voor de schuifdeuren omdat de baby kamer gewoon niet heel groot is. Er komt een zelfgemaakte commode in en een ledikant. Dan bljft er niet echt veel ruimte over om deuren te gebruiken. Mocht de kamer groter zijn dan had ik idd voor deuren gekozen. Omdat ik ditzelf ook beter vind. Maar helaas het is niet anders. Dus wordt het een schuifdeuren systeem. Ik moet dus alleen even weten waar ik het system kan halen.
 

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
190
41
Ik heb zo'n systeem ook nog nooit gezien, ook niet bij hafele ofzo. Kan me wel voorstellen dat je een normaal systeem gebruikt op de manier zoals hierboven aangegeven. Je hebt iets nodig met ondergeleiding.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.