Kersenwortels

H_L

Nieuw lid
11 jun 2012
19
0
Bij de buren hebben ze de wortels van een 10-tal kersenbomen uitgedaan. De bomen zelf hebben ze 2 jaar geleden al verwijderd. Ik heb momenteel nog geen draaibank maar is het de moeite om die kersenwortels schoon te maken en bij te houden tot dat ik een draaibank heb (max binnen 2 jaar)? Hoe bewaar ik ze dan het beste?

Ik zal zien of ik straks een foto kan nemen.
 
stronken die al 2 jaar dood in de grond zitten? Ik zou me er niet meer aan wagen...
Ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe dik de bomen waren, heb je een boom van een meter dik dan zal er heus nog wel wat goed hout over zijn maar of je er dan twee jaar later nog echt iets mee kan doen is natuurlijk de vraag.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Er zal waarschijnlijk al wat vervuring/slaap opgetreden zijn die een mooie waarde kan geven aan de stukken.
Afhankelijk weer hoe dik deze stukken zijn.
Ik zou er mij op wagen te laten drogen gedurende een 2-tal jaar, probeer iets te draaien en zie je dat het echt niet lukt, gebruik ze dan om de kachel te voeden.
Succes.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
afspuiten met hogedrukspuit en dan 1 doormidden zagen/kloven dan zie je vast wel of er nog wat mee te beginnen is
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.