filmpje verbliksemen.

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Tja, er is al van alles over gezegd. Persoonlijk vind ik dat lichtenberg effect niet het risico waard maar dat moet ieder voor zich weten. Ik denk overigens wel at dat systeem wat hij gebruikt relatief veilig is. Als bedrijf zijnde wil je natuurlijk niet aangeklaagd worden mocht iemand zichzelf elektrocuteren.
Als je persé dat effect in hout wilt hebben zou ik als leek voor dat bestaande systeem kiezen. Het kost wat maar dan weet je ook dat iemand met verstand van zaken (of tenminste daar ga ik maar even van uit) zo'n ding in elkaar gezet heeft. Dat zou mij wel die paar 100 extra waard zijn.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
As a person that is making money off of selling this and trying to make this wood burning ART, well I can understand his frustration with the largest turning forum making this a process nongrata.

Not withstanding his claims that he sold that many products and no accidents with it ????.

But just showing this manner of burning brings out the reaction you can observe in this thread, Like I want to try and make one of these, --------------- results are the deaths that have and will occur, it will rests on his shoulders IMO 😐
 
  • Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Als je strikt een aantal regels volgt, kan je dit veilig doen.
Alle onderdelen die onder spanning staan afschermen volgens geldende normen.
Het verbliksemen doen in een afgesloten kast.Op het deksel zet je één of twee eindeloop contacten zodoende dat als je het deurtje opent de spanning onmiddellijk uitvalt. Doe-het-zelf toestanden met laskabels en andere onderdelen die je vast houdt tijdens het proces zijn uit den boze. Dat is vragen om problemen.
Een vergelijking met schrikdraad gaat niet op. Dat is een korte puls (van weliswaar hoge spanning) met zeer weinig vermogen. Het schokje dat vee (of een argeloze voorbijganger) krijgt is niet te vergelijken met wat een hoogspanningstrafo zoals uit een magnetron veroorzaakt.
 

Marco78

Actieve deelnemer
6 sep 2018
32
7
Veluwe
Wat ik bedoel met de vergelijking met schrikdraad : veel mensen hebben daar een afkeer van terwijl dat erg veilig is.
Verbliksemen hebben mensen ook een afkeer van, is ook veilig, mits dat op de juiste manier gedaan wordt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: David De Cooman

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.