vragen over INCA vlak-vandiktebank

pijn51

Nieuw lid
21 nov 2016
1
0
Ik heb uit een nalatenschap een INCA vlak-/vandiktebankje (type 53 190 501 / begin jaren '80) gekregen. Enkele vragen:
1 heeft iemand nog een handleiding bij deze machine?
2 heeft u misschien zelf zo'n machine en kunt u mij meer over die machine vertellen of laten zien hoe het allemaal werkt? (of kent u iemand die zo'n machine heeft?)
3 er zitten twee aandrijfriemen op : één voor de schaafrol en één voor twee rollen die het hout door de vandiktebank voeren. Het is mij niet duidelijk hoe de aandrijfriem voor voor de twee rollen bevestigd moet worden?
4 zijn er nog onderdelen verkrijgbaar/te koop voor deze INCA-machine?
Gerard
DSC00006.jpgDSC03392.jpg
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Voor antwoorden van vragen 1,3 en 4:
doebeli.ch hier zijn handleidingen te vinden, prijslijsten van onderdelen, tekeningen, etc. etc.
Onderdelen zijn hier nog te verkrijgen.

Vraag 2 laat ik aan een ander over :)
Ik heb de kleinere variant met los vandiktedeel...

grt.
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.075
2.599
Op je foto lijken de riemen op de plek te zitten waar ze horen. Als je de machine aanzet draait het wormwiel dan mee? Met de hendel met de knop kan je de as met de aandrijving op het andere wormwiel zetten.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.075
2.599
Je machine heeft zelfs twee snelheden voor de doorvoer. De vrijstand is er tussen in.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.