eiken tafelblad van vloerdelen

Tessamo

Nieuw lid
5 sep 2016
18
0
Thanks Willem! Ik kan evt ook deuvels toepassen, ik heb op mn werk een hulpstuk gefreesd zodat ik deuvel kaarsrecht & op de juiste diepte kan boren! Van de reststukken eik kan ik wel wat deuvels maken.
Ik kan ze simpelweg kopen, maar het lijkt me veel leuker (en weer een handeling om van te leren) om ze zelf te maken.

Dan gebruik ik een aantal deuvels puur om de planken op de juiste hoogte te houden, goede tip!

Zodra ik zaterdag ga verzagen zal ik wat foto's maken...Ws zijn mijn lijmklemmen nog niet klaar voor dit weekend, dus lijmen gaat m nog niet worden helaas.
Ook die heb ik maar zelf gemaakt van pijpen & wat laswerk...van die lijmklemmen was ik toch wel geschrokken van de prijs als ze 120cm lang moeten zijn
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Als je zelf pijpen hebt kan je serre joints maken, er zijn op het forum wel berichten over geweest, ook waar je pijpklemmen voor een redelijk bedrag kan kopen.
Als je zoekt op het forum of even vraagt dan komen er wel mensen met goede tips voor je
 

Tomtom

Actieve deelnemer
16 dec 2013
124
0
Groningen
Stel je zou alsnog voor het visgraatpatroon gaan, dan is voornamelijk van belang dat al je plankjes exact even lang/breed zijn. De absolute maten zijn minder relevant. Je zou ze dan vol op multiplex kunnen verlijmen met parketlijm. Door de afwisselende richting van de nerf verwacht ik eerlijk gezegd weinig problemen met kromtrekken, zeker met smallere plankjes.

Groetjes,

Tom
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.