Apenboom

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
Deze vaas komt uit een Apenboom(Araucaria araucana). Hij is 40cm hoog en 16cm breed. De vaas heb ik gelakt
dan behoudt de apenboom beter zijn kleur. De piek is gekleurd eiken.


DSC_3023.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mrRuben

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Mooie vorm. Helaas is mijn boom pas 17 jaar oud . Ik moet nog jaren op mijn eigen hout wachten.
 
Laatst bewerkt:

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Heel leuk model.
Apart soort hout door die symmetrische vertakkingen en dan neem ik aan dat het hart ook precies in het midden van de vaas zit.
Ik ken die bomen wel maar heb geen idee hoe hard het hout is en of er hars in zit.
Heb je deze vaas eerst voorgedraaid ?
 

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
Appenboom zit in de familie van de coniferen en is een zachthout. ik draai bijna al mijn werk nat en laat het dan drogen.
nu zullen sommigen houtdraai dit wel herkennen. appenboom draai je met een regenjas aan zoveel vocht zit er in. de barst is vervelend om er doorheen te komen daarna draait het beter.
maar het bijzondere is de takken krans alleen een apenboom heeft dit.

gr mark
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Appenboom zit in de familie van de coniferen en is een zachthout. ik draai bijna al mijn werk nat en laat het dan drogen.
nu zullen sommigen houtdraai dit wel herkennen. apenboom draai je met een regenjas aan zoveel vocht zit er in. de bast is vervelend om er doorheen te komen daarna draait het beter.
maar het bijzondere is de takken krans alleen een apenboom heeft dit.
gr mark

Er zijn andere bomen met de takken geplaatst in een horizontale ring, een veel gebruikte is de Norfolk Island Pine boom, (geen Pine) ook de Cook Pine heeft dat, en er zijn er nog een dozijn meer die in dezelfde familie behoren.

Deze bomen worden nogal dikwijls gedraaid en vaak met slaap er in, sommige worden heel dun gedraaid en dan in een lijn olie met verdunning bad gedompeld, een dag er in dan een dag eruit, dikwijls voor 20 of meer keer er in en uit.

Enkele foto’s van de NIP en Cook pine en de schalen van de Norfolk Island Pine, een van de gedompelde.

Cook Pine tree.jpg Norfolk Island Pine.jpg norfolk pine bowl.jpg norfolk pine bowl translucent.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.