Draaibank testen en fijne motoriek :)

BenB

Actieve deelnemer
24 feb 2016
144
6
Nadat ik moest stoppen met uithollen van een taxus vaasje uit veiligheids overweging, verkeerde beitel of kennis/techniek ben ik eens gaan testen hoe stabiel mijn bankje uit 1947 ronddraait. Misschien geen hoogstaand werk maar vondt het zelf wel het delen waard met jullie.

IMG_4317.jpg
Bovenop de Talon Chuck, kleine asje boven is ong 40mm lang en 2,5mm dik.
(Waarom wil ee foto niet draaien) :confused:
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
398
Dit is de eerste keer dat een gedraaide foto eigenlijk niets uitmaakt :D Als ik ooit een werkplaats heb die beter toegankelijk is, ga ik me toch ook meer wagen aan de oude gietijzeren machines. Volgens mij staan er véél machines gewoon ergens stof te vangen of te verroesten, waar je eigenlijk nog makkelijk 30-40 jaar mee door kan :rolleyes:
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
De draaibank doet dus wat er van wordt verwacht?
Zo kleine dingetjes draaien zonder echt doel is soms best leuk. Als het mis loopt is er hoogsten een stukje kachelhout verloren.
 

BenB

Actieve deelnemer
24 feb 2016
144
6
Bankje doet zeker wat die moet doen. En idd gewoon lekker een beetje rommelen en oefenen is ook leuk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.