Festool Kapex 120 stuk :(

spookschaafje

Actieve deelnemer
4 okt 2014
28
0
Heb de koolblokjes nog even eruit gehaald en de ronding er opnieuw in gemaakt met een buisje en schuurpapier omdat er redelijke groefjes inzaten..

Dit heeft ook niet geholpen..

Was zo blij met deze zaagmachine, nu laat hij me toch maar flink in de steek.. is meteen weer zn duur grapje als het dat anker is.. mits ik een klein onderdeeltje kan vervangen van het anker.. als dat kan en te achterhalen is..
 

spookschaafje

Actieve deelnemer
4 okt 2014
28
0
Nee dat nog niet. Kom daar niet bij.
Dus moet dan het een en ander gaan demonteren. En zie nu niet zo snel hoe ik dat anker bloot krijg.

Hij ziet er wel redelijk zwart uit. Athans dat deel waar de blokjes over heen lopen.

- - - Updated - - -

20170201_161730.jpg
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Dat ziet er inderdaad vrij zwart uit, maar dat is niet het ergste zo te zien zitten er flinke groeven in. Dat is waarschijnlijk de oorzaak van het vonken en van het krachtverlies. Ben bang dat het toch echt je anker is. Enige wat je nog eens zou kunnen googelen is de mogelijkheid om het anker wat af te draaien. Ze halen dan een heel dun laagje van het kopere gedeelte af zodat dat weer honderd procent rond en ook glad is. Maar of dat bij dit anker ook kan en of het qua kosten rendabel is durf ik niet te zeggen.
 

spookschaafje

Actieve deelnemer
4 okt 2014
28
0
Heeft net een storings monteur naar gekeken.. en het heeft waarschijnlijk toch met de koolborstels te maken..
Nu maar verder zagen met mn Makita afkortzaag..
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Onlangs het anker van mijn festool DTS schuurmachine laten vervangen. Die gaf naast vonken echter een flinke schroeilucht af waarmee het einde van de levensduur werd aangekondigt.... Was wel 8 jaar oud en is flink gebruikt, maar heeft nu een tweede leven gekregen:)

Fons
 

treegje

Nieuw lid
25 jan 2017
22
0
Torhout
Draai de as niet los in het zaagblad?

Heb het ook eens voor gehad, zonder weerstand draaide de zaag goed mee.
Maar als ik begon te zagen stopte en vertraagde het zaagblad.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.