Vervanging EB HC 260 voor gietijzeren model

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Ik begon er ook stilaan naar te kijken, klopt het nu dat deze maar 18cm breed vandikte kan schaven?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.777
931
Leeuwarden
Dat is een prima vrijstaande vlak/vandiktebank. Ik heb met dezelfde machine gewerkt als onderdeel van de Robland combimachine X31. Je kunt er heel goed hardhout mee schaven, zeker met de krachtstroom uitvoering.

Fons
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Prima machine, de krachtstroom uitvoering heeft geen enkele moeite met hardhout.
Wel op de aanvoerrol letten van de vandiktebank, bij oudere types is de ook vv rubber wat redelijk slijtgevoelig is.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Ik vind net de constructie van de langsgeleider wat vreemd eruit zien. Is dit een solide geheel? Ik heb geen zin in een geleider waar speling op zit, of waar de instellingen niet behouden blijven tijdens het werk.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
De Robland is het niet meer geworden. Ik heb een andere op het oog van 3 pk, 380V. Zou dat genoeg zijn om hardhout te schaven?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.