Kunststof draaien

Broertie

Actieve deelnemer
20 nov 2016
52
0
Holten
Goedemiddag,

(Als het hier niet goed staat moet een moderator zich maar geroepen voelen om hem te verplaatsen.....)

Wat is het geval: Ik ben een beetje aan het fröbelen met gesegmenteerde pennen. Nu heb ik een display in de schuur liggen, waar ze in de winkels een verrekijker op kunnen zetten om te showen. Dat ding is van doorzichtig hard plastic, ik kan met een zakmes met moeite schilfertjes eraf krijgen. Nu wil ik een schijfje van dat materiaal in een penblank verlijmen en het geheel daarna op de draaibank verwerken tot een pen.

Nu is mijn vraag de volgende: kun je elke kunststof op de draaibank verwerken (ik vermoed dat de beitel wat sneller stomp wordt) of zijn er kunststoffen die absoluut niet op de draaibank kunnen/mogen? Ik heb al wel eens gezien dat aluminium verwerkt wordt in een penblank en dan op de draaibank verwerkt wordt.

Kan iemand mijn duidelijkheid verschaffen?

Met vriendelijke groet,

Renger
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Je hebt er 2 soorten in. Acrylglas en polycarbonaat. Ik denk dat het acrylglas is. Ik heb vele soorten plastics gedraaid maar deze nog niet. Spelen met toerental om de juiste snelheid te vinden. Alleen grijs pvc ging niet lekker.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik ben bang dat het gaat splinteren. Verder kan het geen kwaad. Acryl en delrin draaien fijner (maar minder fijn dan hout...). Alu, koper, brons, messing kun je allemaal wel verwerken op een houtdraaibank, zeker als het om kleine segmentjes gaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.