Speelgoed / Model Mini Cooper

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Hallo!

De houten busjes zijn intussen klaar, heb er 8 gemaakt. Dus nu op naar het volgende!
Maar eerst wat voor mezelf weer, om het interessant te houden :). Heb besloten om door de week voor het goede doel te werken, en op zondag iets voor mezelf te maken. Aangezien een zondag toch maar een saaie dag is soms :).
Gisteren dus begonnen met het maken van een houten Mini Cooper!

IMG_20170129_000715_156.jpg
Voor de buitenkant ben ik begonnen met een blueprint van een Mini Cooper, om zo de contouren juist te hebben. En zo ben ik dan verder de binnenkant beginnen te tekenen. De Mini Cooper zal uit 5 laagjes hout bestaan, 2 buitenzijdes, 2 zetel'lagen', en dan het middelste stuk als onderscheiding.

IMG_20170129_140838.jpg
Hier al zeer tevreden met het eerste resultaat! Volledig op de lintzaag uitgezaagd, behalve de ramen deze zijn op de figuurzaag uitgezaagd.


IMG-20170129-WA0004.jpg
De zeteltjes eerst mooi vorm geven voordat we verder gaan.

IMG_20170129_173859.jpg
Kopsteuntjes gemaakt voor al de zetels. En dan kunnen we de drie middelste lagen al aan elkaar lijmen, en dan is het tijd om alles mooi op te schuren en nog verder vorm te geven voordat de buitenste lagen er tegenaan gaan!

IMG_20170129_201532.jpg
De bedoeling is dat de wielen er zo zullen uitzien, maar dat wordt nog een lastig en tijdrovend proces :D.

Als jullie willen brei ik nog een vervolg aan dit verslag van zodra ik verder sta :D.

Groetjes Jolien
 

Bijlagen

  • IMG-20170128-WA0000.jpg
    IMG-20170128-WA0000.jpg
    20,1 KB · Weergaven: 654

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Deze spaakwielen zijn wel gedraaid, maar met wat aanpassingen zou je iets soortgelijk zou ook met een kolomboor kunnen doen.
De spaken zijn gemaakt van stukjes van een bamboe satestokje.
CIMG0454.jpgCIMG0455.jpg
 

paulus

Actieve deelnemer
29 dec 2011
82
4
Wijchen
Ik sluit me aan, ben benieuwd naar het vervolg.
Zo werken met 5 lagen is een goed idee, dat ga ik zeker een keer proberen.

Groet Paul
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Haha is die auto een knipoog naar wat je zelf graag wilt? Of heb je hem al?
Wederom zeer creatief!
Ze worden steeds luxer.
Met die wielen kun je ook optisch bedrog plegen. Je hebt toch zo'n aceton truc?
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
De bus vond ik een stapje terug maar dit zeer er weer veelbelovend uit.

Je had ook de kopsteunen tegelijk met de zetels kunnen uitzagen en na afloop kunnen bijwerken met figuurzaag en mesje.

De wielen zou je kunnen verdiepen met een forstnerbit en dan wieldoppen of spaken inleggen gemaakt met de figuurzaag.
 
Laatst bewerkt:

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
BobMartin, een mini cooper had ik inderdaad graag gehad haha, maar met mijn Peugeot ben ik ook zeer tevreden!
Inderdaad ik heb de truc met aceton, maar toch liever geen optisch bedrog en echte wielen :D. Maar als het niet lukt, kan ik dit zeker overwegen haha.


Jan-Pieter, de bus vind ik persoonlijk ook minder natuurlijk als je het vergelijkt met een Mini Cooper of een trein... Maar dat gewoon aangezien ik het simpel wil houden, aangezien ik er zoveel mogelijk wil maken met zo weinig mogelijk tijd. Maar ondanks dat, ben ik zelf toch tevreden over mijn busjes en ben ik er toch zeker van dat ik hier ook een aantal kinderen blij mee zal kunnen maken! Maar begrijp je natuurlijk ook wel!
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik snap jouw insteek van echte wielen wel, maar het is enorm arbeidsintensief.
Je moet ergens tijd winnen. Samengestelde wielen zoals hierboven vergen veel tijd en maakt het arbeidsproces ingewikkeld.
Het is tenslotte kinderspeelgoed.
Ik kan me wel een gatzaag wiel voorstellen waar je vervolgens een aantal gaten in boort en er een verdieping in aanbrengt, zodat het lijkt op een licht metalen velg.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Ik snap jouw insteek van echte wielen wel, maar het is enorm arbeidsintensief.
Je moet ergens tijd winnen. Samengestelde wielen zoals hierboven vergen veel tijd en maakt het arbeidsproces ingewikkeld.
Het is tenslotte kinderspeelgoed.
Ik kan me wel een gatzaag wiel voorstellen waar je vervolgens een aantal gaten in boort en er een verdieping in aanbrengt, zodat het lijkt op een licht metalen velg.

Het is inderdaad heel arbeidsintensief! Ga eerst een aantal methodes proberen, en zien welke het snelste werkt en of ik het dan nog zie zitten haha.
Het is kinderspeelgoed ja, maar zoals ik in mijn beginpost als zei is dit iets voor op saaie zondagen, voor mezelf, en niet voor het goede doel :). Dus heel erg is het niet als er wat meer tijd in kruipt. Vind het natuurlijk zelf wel leuk als het snel af is, maar zullen zien hoe dat loopt :).

De optie die jij voorstelt heb ik ook al over nagedacht, dat zal waarschijnlijk dus ook 1 van de mogelijkheden zijn die ik ga testen :D.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Die had ik inderdaad niet goed begrepen.
Het is voor jezelf. Kun je die dan niet beter op ware grootte maken?;);)

IMG_0302.JPG

Ik zou deze velgen proberen.
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Ze zijn heel mooi geworden Jolien, petje af hoe je ontwerpen steeds mooier worden.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.