Ron Paulk Compact Bench - advies

CK3v1N

Actieve deelnemer
25 feb 2014
97
1
Ik ben net hetzelfde van plan. Parf Guide ook gisteren binnengekregen. Ik wacht wel even op je bouwproces ;)
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Voorlopig moet ik eerst mijn werkplaats eerst uitmesten alvorens ik aan dit project kan beginnen.
Had nog een rest mdf liggen (122 x 93 cm) en daar maar eens het gatenpatroon op uitgeprobeerd, met een totaal van 130 gaten.
Het systeem is handig in gebruik (zelfs ik kon er aan uit :p) en wijst op den duur zichzelf uit.
Ineens ook de kans gekregen om mijn LiHD-batterijen (3,1 Ah) van Metabo eens uit te testen en deze zijn zeker goedgekeurd!
In totaal 122 gaten van 20mm geboord op 1 lading (met mijn BS18 Quick, een instapper dus) ;)

Grootste tip die ik kan meegeven: gebruik voldoende olie als je de 20mm gaten boort. Heb 1 keer te lang doorgewerkt zonder bij te smeren en de boor liep gewoon vast in die schacht...

Had nog enkele foto's getrokken, maar kan ze niet meer terugvinden, iets misgelopen denk ik :p
 

Paul Heremans

Nieuw lid
11 nov 2013
10
2
Schriek
Het systeem is handig in gebruik (zelfs ik kon er aan uit :p) en wijst op den duur zichzelf uit.
Het parf guide system is inderdaad foolproof. Toch vond ik 155 euro net iets te veel. Er zijn hier al een paar systemen voorbijgekomen om die gaten op gelijke afstand van elkaar te boren. Het systeem dat ik gebruikt heb is ingegeven door zuinigheid. Met 2 rechte latten en multiplex blokjes van 10 cm X 10 cm(ik ben decimaal opgevoed:p) heb ik alle gaten gefreesd met de bovenfrees. Alleen heeft één van die blokjes van 10 op 10 mij een kick-back gegeven waar ik een paar maanden een blauwe nagel en een blauwe plek om mijn buikje heb aan overgehouden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.