Watsup met bosch blauw?!

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Wat is er toch met de marketing van bosch blauw aan de hand. Eerst bij Hornbach, nu zelfs bij Gamma complete assortimenten en vandaag in de folder lees ik dat Lidl voor belachelijke prijzen bosch blauw tools verkoopt..

Gaat groen eruit? Wordt blauw de standaard? Ik begrijp het niet.
 

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
290
53
En aldi ook. En de tools die er dan in staan (bij de aldi tenminste) vind ik er wel n beetje als speelgoed uitzien. Niet wat ik zou verwachten bij bosch blauw tenminste
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Hoi Bas, linkje? Hier niets van te zien...als het dezelfde kwaliteit blijft vind ik het prima...ben zelf erg blij met bosch blauw
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
ik heb recentelijk een bosch blauw terug gestuurd naar de winkel voor garantie. De kop van de acuu/boormachine ging zo veel heen en weer dat mijn speedboor van 28 mm een gat van 29 mm achterlaat...
ik hoop op een vervangende die wel netjes recht draait...
 

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
290
53
Hier de foto. Overigens vind ik alleen de schroef- en boormachine er goedkoop uitzienIMG_1662.jpg
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Net als de Action, de restpartijen van de oude modellen worden massaal opgekocht. Zo werkte de Makro ook jaren lang met de winstpakkers. Sinds je steeds beter kunt achterhalen wat de recente modellen zijn, weet je dus ook dat je minder betaald omdat het model eruit gaat. Wat absoluut niet wil zeggen dat je een slechte koop doet. Alleen behoort dit niet tot het vaste assortiment, dus weg is weg.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ok ik blijf toch lekker ff doorzeuren.. hoe kan een Bosch zichzelf blauw noemen als het een accuschroefmachine betreft van 14,4v met maar 30nm max.. net als de klopboormachine die onder doet aan de groene versie (die overigens ook duurder is). Wat maakt dit blauw?

ps ik zei Lidl bedoelde Aldi.. scherp mensen ;)
 
Laatst bewerkt:

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
groen voor de hobby bobby,,, en blauw voor de vakman en de serieuze hobby mensen..

maar als ik het tussen de rommel van de Aldi idd ziet staan,,, hou toch op hahahahah

ze hadden het gewoon groen moeten houden om te verkopen ..
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Hornbach heeft Bosch blauw in de schappen genomen om de serieuze hobbyist een goede machine te bieden voor een mooie prijs. Hitachi was ook een groot merk daar maar was meer voor de profi en de andere zaten onder Bosch blauw, al zit Makita ongeveer op 1 lijn met Bosch.

De Klopboormachine GSB 13 RE is een machine die nog gewoon wordt verkocht en zal blijven verkopen. Klopboormachine GSB 13 RE
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Hornbach heeft Bosch blauw in de schappen genomen om de serieuze hobbyist een goede machine te bieden voor een mooie prijs. Hitachi was ook een groot merk daar maar was meer voor de profi en de andere zaten onder Bosch blauw, al zit Makita ongeveer op 1 lijn met Bosch.

De Klopboormachine GSB 13 RE is een machine die nog gewoon wordt verkocht en zal blijven verkopen. Klopboormachine GSB 13 RE

een bouwmarkt kan ik me nog wat in vinden,, maar een supermarkt van de onderste laag,, qua prijs... dan heb jeje naam wel erg laag staan..

maar goed dat zeg meer over bosch dan de Aldi..
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ik moet wel zeggen dat aldi in het verleden ook restpartijen van andere professionele merken had. Zo hadden ze vorig jaar nog bouwradio's van DeWalt.. maar toch vind ik het apart 🙈🙈.
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Is ook qua specs nou niet echt veel soeps, ook is de aanbieding helemaal niet zo goed. Op internet kost die bij de meeste winkels ook rond de 120 euro. Wat Hornbach betreft die heeft wel een aardig assortiment Bosch Blauw, met natuurlijk ook de bijbehorende prijzen.
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
groen voor de hobby bobby,,, en blauw voor de vakman en de serieuze hobby mensen..
maar als ik het tussen de rommel van de Aldi idd ziet staan,,, hou toch op hahahahah
maar een supermarkt van de onderste laag,, qua prijs... dan heb jeje naam wel erg laag staan..
Lol dus als het overpriced door Baptist verkocht wordt is het "Super" en nu bij Aldi is het inferieur :cool:
Mensen, het is de ZELFDE machine.
Is ook qua specs nou niet echt veel soeps
Het is een lekker licht machientje (GSB13, net als een groene PSB500) wat je met 1 hand prima kunt gebruiken. De "klopboorfunctie" is 3 keer niks maar dat is zowiezo niet als het geen SDS is.
Soms zoeken mensen wel eens een boormachientje wat lekker licht is en je geen poot uitdraait als hij hapt.
Mijn vader heeft een Dewalt accu schroefmachine, die qua kracht dit ding nog wel evenaart denk ik maar geen lekker ding om een hele dag mee op een trap te staan / eenhnandig te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Er zal vast wel een omzet gehaald moeten worden met aan het hoofd een op amerikaanse leest geschoold hoofd. Maakt niet uit aan wie ik het verkoop als de omzetdoelstelling maar gehaald word. Ik denk niet dat het allemaal restpartijen zijn. Deze winkels zullen een flinke hoeveelheid hebben moeten inkopen. Niets nieuws gebeurde in de jaren 70 en 80 met bosch groen en B&D werd toen door de vakhandel met tegenzin verkocht. Black en decker is daarna bij de vakhandel nagenoeg uit het assortiment gegaan.
 

Artbij

Actieve deelnemer
28 nov 2016
52
0
We doen een beetje te moeilijk over bosch blauw. Het is gewoon spul voor de vakman en hobbyist. Het zijn geen gouden machines ofzo. Sowieso, als je voor 100,- al een 10,8 setje met 2 accu's te koop aanbiedt, lijkt het me dat Bosch zelf graag ook de hobbyist meepakt. En als ik dan lees over zwabberende koppen laten ze wellicht de kwaliteit een beetje achterwege.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.