vaasje van een Robinia burl

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
Het is weer een tijdje terug dat ik wat gepost heb, maar ik heb uiteraard niet stil gezeten. dit is een vaasje van een Robinia Burl H=150mm B=170mm
Ik heb deze vaas uitgehold met mijn nieuwe uithol systeem van Simon Hoop, dit systeem werk met een camera en is TOP .
De wanddikt van deze vaas is Ca 3mm dun en droog gedraaid. erg tevreden over het resultaat.


DSC_2935.jpg
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Stelt.

daar zou ik ook heel tevreden mee zijn .
hele mooi vorm en super mooi hout.
tot welke korrel heb je geschuurd en waarmee afgewerkt ?
 

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
klopt Jeroen, dit is hem met chirurgische precisie kan ik nu uithollen ;).
je kan dit met laser of camera krijgen maar de camera heeft zoveel voordelen. je ziet precies waar je beitel is, en hoeveel je nog met verwijderen
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Prachtig stuk hout en prachtig werkstuk!
Hoeveel van deze wondermooie stukken hout zouden er in de kachel verdwijnen...
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.199
562
Prachtig vaasje!

Ik vind het prachtig hoe dit werkt , goed voor mensen die geld moeten verdienen maar onze hobby gaat zo wel naar de kloten.

Dat geloof ik niet. Je kunt blijven werken zoals je gewend bent met het resultaat dat je gewend bent, en voor speciale gevallen gebruik maken van dit soort innovaties om je mogelijkheden te vergroten. Ik ben niet bang dat de eerste de beste knurft met de aanschaf van dit toestel ook ineens jouw vakmanschap en inzicht gaat evenaren of overtreffen.
 

tuoh

Oud hout
Technieken evolueren en mensen blijven zoeken naar anders en beter, het is gewoon vooruitgang;) We draaien toch ook niet meer met de koolstofstalen beitels van onze voorouders? Oeps, jawel, op de trapdraaibank.

Komt bij dat dergelijke technieken ook betaalbaarder worden. Misschien staat binnen enkele jaren de (cnc)houtdraaibank in het atelier en zit de draaier gezellig binnen naast de kachel met een tablet of smartphone in de hand:D Ik zie wel wat voordelen zo, geen stof vreten, lekker warm voor de draaier, je krijgt er geen zere voeten van, etc..
 

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
Rein, ik ben het uiteraard helemaal met Tuoh eens. dit is een hulpmiddel om uit te hollen gewoon gereedschap niet meer en niets minder. De hoofdreden waarom ik dit systeem gekocht heb, het is beter voor mijn lichaam minder trillingen en een verlichting voor mijn arm en rugspieren. het draaien moet je toch ook met dit systeem echt zelf doen.

gr mark
 

rene16

Actieve deelnemer
20 aug 2011
27
1
Wat mooi!
Ik heb nog een Kitty draaibank staan van mijn overleden vader. Nog nooit aan toegekomen om te proberen vanwege te weinig ruimte in mijn werkplaats.
Als ik over een paar jaar minder werk toch maar aan beginnen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.