Je weet dat je houtbewerking als hobby hebt...

WR1944

Oud hout
Nu ik ruim 6 jaar in de USA woon durf ik me wel een beetje een ervaringsdeskundige noemen, ook al geldt dat hoofdzakelijk voor mijn regio tussen New York en Philadelphia.
Het komt mijns inziens hoofdzakelijk door een ongebreideld kapitalisme. Door overnames worden bedrijven groter en kunnen daardoor de markt beheersen. De concurrent wordt opgekocht of via faillisement tot stoppen gedwongen. Als je bijvoorbeeld als grote olieboer een zelfstandig tankstation weg wilt hebben open je er één vlak naast met lagere prijzen en een lekker ding achter de kassa.
En door de lage lonen kunnen de meeste consumenten geen geld besteden aan de "echte" producten dus moeten ze genoegen nemen met de goedkopere troep. Hier en daar zijn wel zogenaamde farmer markets waar meestal betere kwaliteit wordt aangeboden. Maar de prijzen liggen er iets hoger en je kunt niet alles onder één dak kopen.
Daarnaast wordt het algemene publiek door TV-programma's gehersenspoeld. In TV-series en zgn. reality shows wordt ze een verkeerd beeld van de werkelijkheid voorgespiegeld. En als we dan ook nog het Internet er bij nemen met z'n social media dat zo makkelijk de gebruikers kan beïnvloeden dan is het plaatje compleet. Het gezond verstand is verdwenen. En als er iets is dat het bovenstaande bewijst is het wel de verkiezing van Trump. Dat had in geen enkel democratisch land kunnen gebeuren. Een leugen is de doodsteek voor elke politicus, maar niet in de USA.

Maar er zijn gelukkig meer dan voldoende andere zaken die de negatieve zaken meer dan compenseren. Voorlopig blijf ik en geniet van de overige zaken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.