Hulp gevraagd bij identificeren van hout.

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hallo allemaal.

Graag had ik een beetje hulp gehad bij het identificeren van deze hoop hout.
Ik mag hier een paar stammen uitzoeken in ruil voor een paar schalen.

2017-01-27 16.31.17.jpg

Hieronder een paar detail foto's.

2017-01-27 16.32.04.jpg

2017-01-27 16.32.41.jpg

2017-01-27 16.33.12.jpg
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
de laatste foto liggen wat dennen stammen, daarachter eik
foto daarboven, witte hout waarschijnlijk es
foto daarboven, beuken, met die grote lichtere gekleurde stam een eik (wel een mooie stam zo te zien)
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Dank jullie,

Dat had ik zelf ook al gedacht, behalve es heb ik niet herkent. Verder vind ik raar dat op de eerste foto helemaal rechtsboven die eik geen spint/kernhout is te zien.
Ik ben eigenlijk aan het denken om de stammen onderin te nemen. Die zijn behoorlijk grijs en mijn gok is dat deze al langer liggen en er misschien slaap in zit. Maar ik kan nergens schimmels zien.

Op de onderste foto.... welk soort is die met al het mos ?
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Laatst bewerkt:
Foto 2 is inderdaad amerikaanse eik, is wel leuk draaihout maar vrij "saai" in rechte stammen.
Het beuken dat daar ligt is waarschijnlijk haagbeuk of steenbeuk? Indien het dat inderdaad is zou ik dat meteen meenemen, dat is geweldig draaihout en zeer glad af te werken! Well knoerhard trouwens.
op de laatste foto achterdoor ligt nog een mooie kroon zo te zien? Altijd leuk spul, maar lastig te verwerken...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.