Kwartslaghoeken van een Arena

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
En nu komt het moment van de waarheid.
De scheiding der stukken.
De moeren achteraan de mdf-plaat lossen en met houtbeitels tussen de papierlagen komt hoek voor hoek los?
IMG_6785.jpgIMG_6787.jpg IMG_6792.jpgIMG_6796.jpgIMG_6797.jpgIMG_6793.jpgIMG_6798.jpgIMG_6803.jpgIMG_6805.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Het papier van de verstekken schuren met een bandschuurmachine.
IMG_6810.jpgIMG_6808.jpg

Nu nog enkel het steunvlak waar de bout en moer door zat afzagen.
Dit zal ik maar maandag kunnen doen op 't school omdat we daar grote zaagbladen hebben voor op de paneelzaag.
IMG_6812a.jpg

Zo, mijn project zit er eigenlijk op, het is nu aan de leerlingen om het te schilderen en te plaatsen op hun metalen onderstel met pneumatica erin.
Zodra hun project erop zit, vermoedelijk ergens eind mei begin juni, plaats ik nog eens het eindresultaat erop van hun stadion.
Desnoods met een filmpje want het gaat met beweginegn.
De ene helft van het veld komt over het andere en de tribunes zouden mee bewegen naar het schijnt..
Daar ben ik ook naar benieuwd.
Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn bijdrage.
Sirjacobs Didier.
 
P

Pel

Guest
Didier, je hebt jezelf weer overtroffen, als iemand mij dit draai proces zou vertellen dan zou ik hem niet geloven, het zijn prachtige hoeken geworden. Daar komt bij dat het draai proces precies zo is gegaan zoals je had uitgedacht, als ik wat maak moet ik soms nog al eens van plan veranderen vanwege onvoorziene fouten. Gefeliciteerd met dit uitstekend project, mooie reportage om af en toe nog eens van begin af aan na te lezen.

Groet Pel.
 

BenB

Actieve deelnemer
24 feb 2016
144
6
Puur klasse Didier, om zoiets van papier naar werkelijkheid te maken verdient toch een dikke pleun.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Draaiwerk vind ik, hoewel een discipline van zichzelf en zeer kunstig, zelden echt interessant, maar ik gebiet van dit soort projecten smul ik echt. Ik bewonder uw vakmanschap en de werkwijze. Top!

disclaimer: ik wil met bovenstaande opmerking natuurlijk niemand kwetsen, het is slechts mijn eigen mening..
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Hallooooo, amaai wat een werkstukje, heel mooie presentatie Didier, prachtig uitgelegd met foto's en tekst, zeker niet zonder gevaar, goed en veilig gewerkt, proficiat !
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Die leerlingen van jou moeten jou op handen dragen Didier.
En ook voor ons houtdraaiers is het weer een interessante voorstelling geweest met een prachtig eindresultaat.
Op zijn Belgisch zeg ik ook maar eens "een dikke proficiat"
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Wat ben ik blij dat "Goede tijden Slechte tijden" op de Nederlandse televisie is, Dan heb ik alle tijd om jou werk te volgen :D

Wederom weer een duidelijk verslag. en zoals hier al eerder vermeld geweldig hoe jij met een goed voorbereid werk tot een goed einde kunt brengen.
Ik verheug me op het eindresultaat en een volgend project.

Peter.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik wil iedereen bedanken voor hun woordje vol lof en positieve reacties.
Zoals jullie me kennen, deel ik dit met heel veel plezier.
Als je er maar iets vanop steekt zeg ik altijd.
Het klinkt misshien raar, maar velen denken dat er heel veel werk aan te pas komt om uit te dokteren hoe alles tot zijn geheel komt.
Wel, in tegendeel.
Ik start er spontaan aan en alles komt vanzelf.
Bij mij komt er een flits door het hoofd hoe alles elkaar moet opvolgen in een 5-tal seconden tijd.
En daarmee doe ik het.
Dat is een beetje mijn geheim.
 
P

Pel

Guest
Ja Didier, door jou jaren lange ervaring zie jij in een oogopslag hoe e.a. in elkaar steekt, maar ik als leek op het gebied van houtdraaien, zit af en toe toch met mijn wenkbrauwen te knipperen hoe jij dat ogenschijnlijk allemaal uit je mouw schud. Het zelfde zie je bij André Touh, hoe hij als groot vakman ook zoals jij het eigen ontwerp vervolgens perfect uitvoert, voor jullie beide chapeau.

Groet Pel.
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
en ook nog vast binnen budget, haha.
Maar een zeer diepe buiging, ben enorm benieuwd naar het eindresultaat met de toeters en bellen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.