Kantafwerking mdf-plaat

barryherman

Nieuw lid
28 nov 2016
3
0
Hi,

Ik ben gloednieuw hier op het forum en ben onlangs begonnen met meubels maken (voor mezelf). Nu probeer ik het altijd zo makkelijk mogelijk te maken voor mezelf maar dat lukte dit keer niet. Ik zou graag een geribbelde kantafwerking maken aan de kopse kanten van een mdf-plaat en deze achteraf te beitsen. Nu dacht ik dat ik dit het beste met een bovenfrees kon doen, totdat ik ontdekte dat er vrijwel geen frezen te vinden zijn voor dit soort doeleinden. Het gaat namelijk om een hele subtiele profilering, zoiets als op onderstaande afbeelding. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan aanpakken? Zelf een freesbit maken vind ik iets te spannend.
foto.jpg
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
De kopse kant van mdf is ook te zacht voor zo'n afwerking. Kantenband is dan idd je oplossing!
 

barryherman

Nieuw lid
28 nov 2016
3
0
Dat is toch kantenband?

Naar mijn weten is het geen kantenband, de structuur lijkt me te grof voor kantenband.

De kopse kant van mdf is ook te zacht voor zo'n afwerking. Kantenband is dan idd je oplossing!

Dat vermoeden had ik al, ik zal eens op zoek gaan naar kantenband wat hierop lijkt.

Als je zo'n uitstraling wilt, kan je dan niet beter een multiplex plaat nemen?

Goede tip! Mocht ik geen goede kantenband vinden dan ga ik waarschijnlijk voor multiplex!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.