Vingers geraakt met zaagtafel

Houtie

Nieuw lid
15 sep 2014
23
0
Oei, beterschap. Gelukkig komt het wel nog goed. Veel succes met het herstel.

Gr. René
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
idd goed dat je dit deelt. Wordt je weer even met de neus op de risico's gedrukt. Zelf heb ik van een fam. lid de resten van een paar vingers op moeten ruimen van een zaagtafel, maar merk ook dat je naar jaren dit weer vergeet en toch (met gevaar voor je vingers of andere lichaamsdelen) veel werk met machines weer op de automatische piloot doet.

Beterschap gewenst.
 

Mathijs vijn

Actieve deelnemer
8 sep 2014
49
0
Alleerst heel veel beterschap. Ik weet een wat het is. Ik mis van mijn rechtermiddenvinger het bovenste topje. Alleen bij mij is het niet gekomen door een elektrisch apparaat. Bij mij is er iets opgevallen. Maar ik red mij er goed mee. Alleen met deze temperaturen heb ik wel problemen. Hoop voor jou dat de doorbloeding weer 100 % wordt. Dan zul je daar waarschijnlijk geen problemen mee hebben.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Getderrie wat een narigheid .. Maar je schrijf " Gelukkig heb ik mijn vingers nog, het had nog erger kunnen aflopen." Dus hopelijk komt alles weer goed .
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Beterschap.
Bedankt voor het delen.
Hoop dat je er snel bovenop komt en met veel plezier verder kan.
 

Damocles

Nieuw lid
18 feb 2015
15
0
Brussel
IK heb iets soortgelijks voorgehad. De spil van de metaalfreesbank was nog aan het draaien terwijl ik met de stofzuiger op een ruime afstand van de frees spanen aan het opzuigen was. Beetje bij beetje richting de frees aan het opkuisen zonder te beseffen dat ik dichter bij de spil aan het komen was en dat de spil nog draaide. Met het geluid van de stofzuiger en radio besefte ik dit niet meer.
Hoewel ik op 20cm van de spil aan het stofzuigen op de freestafel rond de opspanklem, per ongeluk in een typische stofzuig beweging met de buitenkant van mijn hand langs de frees gekomen. Gelukkig niet echt iets aan over gehouden maar kon heel veel slechter afgelopen zijn ook. Ben er in ieder geval wel nog bewuster van geworden. Hier blijft geen machine meer draaien.

Misschien is een visuele (lamp) indicatie als de zaag aanstaat ook iets wat kan helpen? Voor de keren dat je oorbescherming in hebt zoals ik toen had.

In ieder geval veel beterschap. Het is toch o zo snel gebeurd... Of je nu hobbyist bent zoals mij, of professional.
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Heel veel beterschap!!
Ik weet hoe je je voelt, heb zelf 15 jaar geleden, op 15 jarige leeftijd mijn middelvinger en ringvinger doorgezagen tot en met het bot, dat is echt geen pretje.
Mis nu ook de 2 kootjes van mijn middelvinger.
Alles is goed genezen en heb verder geen fantoom pijn of last van de kou, en ik hoop dat je dat ook niet krijgt, schijnt echt vervelend te zijn
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.