Vingers geraakt met zaagtafel

Houtenplank

Actieve deelnemer
19 apr 2011
34
0
Zwolle
Hallo medeforummers,

ik post niet zoveel berichten, eigenlijk lees ik veel meer. En wat mij dit weekend is overkomen wilde ik in ieder geval met jullie delen.

Dit weekend wilde ik wat plankjes gaan maken voor aan mijn gereedschapsmuur. De plankjes zouden bedoeld zijn om mijn freesjes netjes op kwijt te kunnen. Dus ik plaatste een stukje hout op de zaagtafel en wilde de plank nog even netjes voor de zaag leggen, doordat ik de stofafzuiging aan had staan had ik niet in de gaten dat de zaagtafel aan stond, ik greep met beide handen (pinken en ringvingers) vol in de draaiende zaag. Mijn ringvinger en pink van mijn linkerhand vielen qua verwonding nog mee, nagels wat korter en wat vleeswonden. Aan mijn rechterhand heb ik mijn ringvinger doorgezaagd, door het bot. Gelukkig heb ik geen pees geraakt, en mijn pink een diepe vleeswond. Uiteraard met spoed afgevoerd naar het ziekenhuis waar ze me weer opgelapt hebben. Je wil niet weten hoe dankbaar je op dat moment bent als de zorgverleners je helpen. Uiteindelijk heeft de chirurg gezegd dat alles weer goed komt met links. Met rechts is mijn ringvinger iets korter (zaagsnede) en mijn rechter pink zal nooit meer een normale nagel hebben.
Voor mij een wijze pijnlijke en harde les, ik zal nooit meer in de buurt komen van het rode gedeelte van mijn zaagtafel tenzij de stekker eruit is. Gelukkig heb ik mijn vingers nog, het had nog erger kunnen aflopen.
Ik zou zeggen: be safe
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Oei oei. weer goed dat je dit met ons deelt en weer wijst op de gevaarlijke machines als je even niet oplet.
We hebben dit bij Radius NHN ook kortgeleden meegemaakt: van duim en wijsvinger van de linkerhand het 1e kootje afgezaagd in een moment van onoplettendheid.
Heel veel beterschap gewenst.
 
P

Pel

Guest
Beterschap, ik krijg er rillingen van als ik het lees, had je geen kap op de zaag?

Groet Pel.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
6 reacties en niemand heeft gevraag om foto's...😛

Maar zonder gekheid, beterschap man! Ik heb zoiets ook meegemaakt (iets minder heftig) en het duurt best een tijd voor je alles weer kan doen.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Hallo medeforummers,

ik post niet zoveel berichten, eigenlijk lees ik veel meer. En wat mij dit weekend is overkomen wilde ik in ieder geval met jullie delen.

Dit weekend wilde ik wat plankjes gaan maken voor aan mijn gereedschapsmuur. De plankjes zouden bedoeld zijn om mijn freesjes netjes op kwijt te kunnen. Dus ik plaatste een stukje hout op de zaagtafel en wilde de plank nog even netjes voor de zaag leggen, doordat ik de stofafzuiging aan had staan had ik niet in de gaten dat de zaagtafel aan stond, ik greep met beide handen (pinken en ringvingers) vol in de draaiende zaag.
SNIP

Ik zou zeggen: be safe
Moet ik altijd aan de oude "Jaap" veiligheidsfilm van ProRail denken als ik deze verhalen lees. Dit sort gevallen gebeurt als je FF-en wat doet. Sterkte met je herstel.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik lees je bericht en roep; oh nee! en sla van schrik m'n hand voor m'n mond.
Tsjonge man, ik wens je beterschap en dat het voor zover mogelijk weer goed mag komen met je hand, sterkte!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Beterschap. Er is eentijdje geleden een speciaal rubriek met missers. Er staan daar genoeg voorbeelden en foto's. Hoewel je er niets aan hebt: je bent niet de eerste en zeker niet de laatste.
 

Houtenplank

Actieve deelnemer
19 apr 2011
34
0
Zwolle
Bedankt allemaal voor jullie reacties en opbeurende woorden. Zodra ik eenmaal hersteld ben zal ik mijn mooie hobby hervatten maar dan wel een stuk bewuster en veiliger. Ik hoop dat niemand van jullie dit ooit hoeft mee te maken.

Groeten,

Michael
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.