Dremel multitool / Parkside Lidl

starterXL

Actieve deelnemer
15 okt 2010
180
0
Amsterdam
www.furnidure.nl
Vriend(inn)en,

Weet iemand toevallig of de toebehoren van de Lidl (Parkside) multitool ook passen op de Dremel 4000????
Alvast dank voor de gedeelde kennis.

v.g. Kees

Schermafbeelding 2017-01-17 om 09.47.41.jpg
 
Laatst bewerkt:

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Als ik naar de afbeelding kijk hebben die dezelfde knelkoppeling als Dremel of Proxxon. Kijk alleen even naar de collet maat zodat je goed kunt klemmen.
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Ik denk ook dat het past. Maar als dat niet zo mocht zijn, dan kun je de spantang van je Dremel vervangen door een spantang met een andere maat. Nog handiger is het wellicht om te investeren in een klein boorkopje voor je Dremel (12 à 14 Euro). Daarmee kun je dan boortjes of andere dingen van ca 0,5 mm tot ca 3,5 mm inspannen.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dremel.jpg
Ik heb deze dremel in gebruik, type 5. Een ouder model gok ik haha.
Maar ik heb vorig jaar zo een koffertje met allerlei accessoires gekocht bij Lidl, en deze passen prima!
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Ik heb deze dremel in gebruik, type 5. Een ouder model gok ik haha.
Maar ik heb vorig jaar zo een koffertje met allerlei accessoires gekocht bij Lidl, en deze passen prima!


ik heb er 2 die exact dezelfde zijn, gekocht van Aliexpress
geen idee of dit een ouder model is, een ouder goedkoper model voor de Aziatische markt, of gewoon namaak. ze werken al jaren even goed als een echte, dus ik vermoed dat dit het laatste niet zal zijn
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik kocht ook altijd van andere merken voor m'n Dremel, scheelt een stuk in het geld.
Als de collet maar een beetje hetzelfde is.
 
Laatst bewerkt:

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
accesoires van Dremel zelf zijn idioot duur. ik bestel nu alles op Aliexpress. kocht een tijdje terug 100 glasvezel snijwieltjes voor 10 euro :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.