waar Dominofrees kopen? Toolnation?

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Het zou niet goed zijn om mensen op het verkeerde been te zetten.
Ongetwijfeld is jouw theoretische uitleg de manier zoals het werkt.
Voor mij heet het gewoon btw "0". De boekhouder regelt de rest.
Ik weet alleen wat ik op dat moment afreken.
Niko Kliko heeft een bedrijf, vandaar mijn voorstelling.

Wat het verschil is dat je bij aankoop bij een NL verkoper BTW betaald en dat je deze wordt verrekend (in mindering wordt gebracht) met de BTW van jouw uitgaande facturen. Bij een aankoop buiten NL, maar in de EU betaal je de BTW niet. Netto maakt het niets uit. Alleen zien veel ondernemers wel dat ze BTW betalen over aankopen, maar niet veel zien dat ze dat ook terugkrijgen.

Het is ook logisch dat kopen in het buitenland niet standaard 21% BTW-voordeel opleveren, want dan zou niemand meet in eigen land kopen, want het buitenland is dan bijna altijd goedkoper want de marges zijn niet zo hoog.
 

ernstjan91

Actieve deelnemer
27 mei 2013
146
1
Veenkoloniën
Wat Fons zegt vind ik persoonlijk ook, dat je zoveel mogelijk de plaatselijke economie moet steunen als deze een goede service geeft, ook al is die enkele tientjes duurder. Zelf heb ik een heel goede verstandhouding met de plaatselijke HUBO, hij brengt het hout of wat ik nodig heb bij mij thuis, en geeft een uitstekende service.

Groet Pel.

Als het maar bij enkele tientjes bleef... De Bosch GSR18-EC zag ik laatst voor €280ex in de aanbieding. Bij werkzeugalarm ~€230 inclusief. Voor mijn GCM8SJL heb ik via familie die via een groot bouwbedrijf kon bestellen (dus korting en geen btw) ook een prijs opgevraagd. Daar schrok ik nogal van, uiteindelijk was ik in Dld inclusief btw en met onderstel nog zo'n €100 goedkoper.

Sorry, het houdt een keer op hoor.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Zijn die al te koop dan Toxiq? Ik dacht dat die nog in de onwikkelings fase zaten. Als ze al gewoon te krijgen zijn dan is mijn keuze ook een stuk makkelijker geworden.


Heb ik al een jaar of 2,5 a 3 in huis :) en werkt prima, allen de afstandhouders dat weet ik niet, ik werk altijd op het streepje, vind ik prettig
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Bij aankoop van de domino kijk ook even naar Engeland. Het pond staat laag, Axminster levert snel en de service van Festool geldt ook voor aankoop in Engeland.
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Hij is overal uitverkocht en moet besteld worden.
Axminster dus ook.
Ik hoor van Kruis dat festool moeite heeft met leveren.
Wie weet zoek ik dan een partij die hem op voorraad heeft liggen.. zodat ik in het huidige project de machine kan gebruiken..
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Ik ga het toch bij Kruis bestellen. Ze hopen de eerste week van februari de Frees binnen te hebben.
Ik moet toch nog een boel zagen en schaven voordat ik de verbindingen in het hout moet gaan zetten.

Support your local!
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
Bijna al mijn festool machines en dergelijke bij toolnation besteld en praktisch altijd op tijd geleverd.
al 1 keertje een fein terug gestuurd toen hij niet meer werkte en deze is kostelijk opgehaald, hersteld en terug gestuurd binnen 2 weken. Voor de moment dus een tevreden klant van toolnation
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
als ik je een ervaring tip mag geven... koop het bij een degelijke zaak in de buurt,,

ik zie veel mensen die gaan azijn zeiken over een paar tientjes,, hou toch op man!! als je iets hebt met je tool wil je wel voor een duppie op de voorste rei met de garantie!!

ik heb geleerd koop het in de buurt en goed merk,, dan weet je dat de service bij een goede zaak ook goed is,, zij willen de naam goed houden en als mij bijvoorbeeld wat vaker bij je leverancier iets haal, dan willen ze ook graag moeiten doen voor je als je iets zoek of dergelijke..

suc6 met je koop,,,, geloof mij het is een toppertje zn festool

groet robert
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
Ik ben een enorme vergelijker van prijzen op internet, als ik zie dat bij mijn vaste ijzerwaren leverancier een festool machine soms 150 euro duurder is dan op toolnation weet ik het wel. Een lokale dealer kan maar maximum 5% korting geven op machines omdat de marges niet groot zijn, en ik kan het weten want voor ik als schrijnwerker begonnen ben werkte ik bij mijn lokale ijzerwarenhandel als vertegenwoordiger en kon ik van alle producten de inkoopprijs zien.
ik heb gehoord van mijn lokale leverancier ( die weet dat ik mijn machines bij toolnation koop) dat toolnation zijn aankopen ergens in de oostbloklanden zou doen per pallet omdat de prijzen daar goedkoper zouden zijn. Zo zouden ze deze prijzen kunnen hanteren.
voor mij persoonlijk gaf het de doorslag dat er ook een werkelijke winkel is waar je naartoe kan gaan mocht er een probleem zijn.
ik ga hier nu niet prediken voor toolnation... Voorlopig ben ik een tevreden klant en het feit dat ik de btw niet moet betalen speelt ook mee natuurlijk. Als ik het in België aankoop moet ik de btw eerst betalen en krijg ik de btw later terug betaald.
 

hurck

Nieuw lid
16 jan 2014
19
0
als ik je een ervaring tip mag geven... koop het bij een degelijke zaak in de buurt,,

ik zie veel mensen die gaan azijn zeiken over een paar tientjes,, hou toch op man!! als je iets hebt met je tool wil je wel voor een duppie op de voorste rei met de garantie!!

ik heb geleerd koop het in de buurt en goed merk,, dan weet je dat de service bij een goede zaak ook goed is,, zij willen de naam goed houden en als mij bijvoorbeeld wat vaker bij je leverancier iets haal, dan willen ze ook graag moeiten doen voor je als je iets zoek of dergelijke..

suc6 met je koop,,,, geloof mij het is een toppertje zn festool

groet robert
Alsof een degelijke webshop geen garantie afhandeling doet. Die paar problemen dat ik ooit gehad heb met internet aankopen zijn altijd goed afgehandeld geweest door de webshop waar ik het kocht. Kan best zijn dat dat soms iets langer duurt door heen en weer zenden; maar mij als particulier stoort dit niet. Als je je brood ermee moet verdienen kan ik begrijpen dat je naar een lokale handelaar gaat. Al was het maar omdat je dan in sommige gevallen een vervangtoestel kan krijgen.
Vergeet niet dat heel veel mensen hier op het forum houtbewerken als hobby hebben. Die hebben doorgaans een hele andere insteek dan een professioneel.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
ik heb gehoord van mijn lokale leverancier ( die weet dat ik mijn machines bij toolnation koop) dat toolnation zijn aankopen ergens in de oostbloklanden zou doen per pallet omdat de prijzen daar goedkoper zouden zijn. Zo zouden ze deze prijzen kunnen hanteren.

Uhm, zou je Toolnation wel zwart maken met een "ik heb gehoord dat"? Persoonlijk vind ik dat niet erg netjes, zeker omdat het niet juist is. Toolnation koopt gewoon rechtstreeks bij Festool. Het is niet alleen een officiele dealer, maar ook een "Plus Partner". Die gaan dat echt niet op het spel zetten door Oostblok machines te kopen. Ze zijn zo goedkoop omdat ze zulke grote volumes verkopen, daardoor krijgen ze korting bij Festool en is hun overhead relatief laag. Overigens vind ik hun service miet geweldig. Ze lossen het op, maar het duurt vaak lang.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Uhm, zou je Toolnation wel zwart maken met een "ik heb gehoord dat"? Persoonlijk vind ik dat niet erg netjes, zeker omdat het niet juist is. Toolnation koopt gewoon rechtstreeks bij Festool. Het is niet alleen een officiele dealer, maar ook een "Plus Partner". Die gaan dat echt niet op het spel zetten door Oostblok machines te kopen. Ze zijn zo goedkoop omdat ze zulke grote volumes verkopen, daardoor krijgen ze korting bij Festool en is hun overhead relatief laag. Overigens vind ik hun service miet geweldig. Ze lossen het op, maar het duurt vaak lang.
Ik heb een gelijkaardig verhaal gehoord bij een lokale dealer. Het ging dan wel niet over Toolnation, maar over webshops in het algemeen. Webshops zouden volgens die man goedkoop in het Zuiden (onder andere Spanje en Portugal) aankopen. Maar ik heb toen de adviesprijzen van Festool in Spanje vergeleken met de Belgische en daar zat echt niet veel verschil in.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik ben een echte webshop koper tot kleren aan toe. De service is vaak beter dan een ver te zoeken ongeïnteresseerde snotnuis waar ik een festool machine moet kopen voor de advies prijs.
Ik begrijp, dat ze steen en been klagen. Maar als je niks toe te voegen heb tov een webshop welllicht moet je dan afvragen wat je meer waarde is als echte winkel. Support your local mijn neus. Het scheelt echt hondere euros en wat krijg ik nauw precies meer waar voor mijn geld?

Ik heb mijn DF-700 bij rubart gekocht.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Een lokale shop kan wel degelijk meerwaarde hebben. Ik zeg -kan-, maar dan moeten er wel kundige mensen in de winkel staan. Met een paar scholieren kom je er niet en heb je weinig bestaansrecht. Het begint bij onderscheidend vermogen, anders is het concurrentie puur op prijs en dat win je niet van webshops.
Dus support your local is prima mits ze dan ook wel meerwaarde bieden.
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
Uhm, zou je Toolnation wel zwart maken met een "ik heb gehoord dat"? Persoonlijk vind ik dat niet erg netjes, zeker omdat het niet juist is. Toolnation koopt gewoon rechtstreeks bij Festool. Het is niet alleen een officiele dealer, maar ook een "Plus Partner". Die gaan dat echt niet op het spel zetten door Oostblok machines te kopen. Ze zijn zo goedkoop omdat ze zulke grote volumes verkopen, daardoor krijgen ze korting bij Festool en is hun overhead relatief laag. Overigens vind ik hun service miet geweldig. Ze lossen het op, maar het duurt vaak lang.

Ik weet niet hoe jij dit zwart maken noemt, ik vind het op zich geen probleem dat dit zou gebeuren aangezien de machines uit oostbloklanden ook uit dezelfde fabriek van festool komen dus zijn het dezelfde als die dat je bij de lokale dealer koopt.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik koop ook meer en meer online.
Mijn zaagtafel scheelde bijna 200€ tov lokale dealer.
Mijn dealer heeft veel verstand van machines, maar het prijsverschil is toch groot te noemen.
Ook hij voelt de hete adem van de webshops.
Meeste van hun clienteel zijn eigenlijk oude bokken die geen internet hebben.
Mijn schoonvader wou een bovenfrees van Festool kopen, maar toen hij begon over een online prijs dan heeft hij zijn bak volgekregen.
Ik bewaar mijn benodigdheden op mijn iphone, maar wanneer ik met mijn smartphone in de winkel loop dan denken ze steeds dat ik prijzen aan het vergelijken ben...
Ik heb nog een andere dealer in de buurt, maar dat zijn pure adviesprijzen.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik weet niet hoe jij dit zwart maken noemt, ik vind het op zich geen probleem dat dit zou gebeuren aangezien de machines uit oostbloklanden ook uit dezelfde fabriek van festool komen dus zijn het dezelfde als die dat je bij de lokale dealer koopt.
Omdat wat jij zegt neer komt op grijze import en dan vervalt vaak de fabrieksgarantie. Dat geldt ook voor Festool. Hun 36 maanden garantie geldt alleen als je bij een geautoriseerde dealer hebt gekocht (zie punt 1.2 van hun service voorwaarden). Bij grijze import is geen geautoriseerde dealer waarvan jij een aankoopfactuur kunt overleggen en dus geen 36 maanden garantie. En wanneer kom je daar achter als consument? Op het moment dat je het nodig hebt. Festool controleert de gegevens niet die je op hun online registratie website invult. Dat dien ze pas als je de garantie nodig hebt en dan blijkt dat je opeens geen garantie hebt....
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Omdat wat jij zegt neer komt op grijze import en dan vervalt vaak de fabrieksgarantie. Dat geldt ook voor Festool. Hun 36 maanden garantie geldt alleen als je bij een geautoriseerde dealer hebt gekocht (zie punt 1.2 van hun service voorwaarden). Bij grijze import is geen geautoriseerde dealer waarvan jij een aankoopfactuur kunt overleggen en dus geen 36 maanden garantie. En wanneer kom je daar achter als consument? Op het moment dat je het nodig hebt. Festool controleert de gegevens niet die je op hun online registratie website invult. Dat dien ze pas als je de garantie nodig hebt en dan blijkt dat je opeens geen garantie hebt....
Onlangs ging het in een topic over garantie en wie de garantie moet verstrekken. Als ik me goed herinner is het de verkoper die de garantie moet voldoen, niet meer, niet minder.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.