waar Dominofrees kopen? Toolnation?

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Beste allen,

M`n eerste groen grijze werkpaard zal besteld worden in deze dagen.
Een Domino df500. Met alles er op en eraan.

Toolnation lijkt een mooie deal te hebben met 5 jaar garantie.
Iemand ervaring hiermee?
Is de service goed?

Service vind ik zeker ook een paar tientjes waard!

Ik hoor graag jullie ervaring.
T is niet zomaar een investering van een paar tientjes! Ik wil dit wel goed doen haha!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
die 5jr is volgens mij gewoon de festool garantie als je registreert (toch ?) zou ik even nakijken, weet het niet zeker, al een tijd niks nieuws gekocht
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Toolstation heeft soms wat problemen met levertijden. Kijk ook even voor alleen een losse machine in systainer en de accessoires uit Duitsland. Komt soms voor een mooiere prijs uit.

3 jaar garantie van Festool en 2 jaar extra van Toolnation
 
Laatst bewerkt:

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Toolnation is prima. Kijk even bij Axminster, de pond is laag. Verder heb ik uiteindelijk gekozen voor de 700, geen moment spijt van, maar heb ook een lamello om de platen uit te lijnen. Weet de 500 is lichter, maar ik ben niet sterk en kan de 700 moeiteloos bedienen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
én de 700 kan met een verloopstukje óók de freesjes van de 500 gebruiken, en andersom kan dat niet
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Ik ga voor € 50,-- verschil in dergelijke gevallen naar mijn locale leverancier. Goede service, ik ken de mensen en zij denken met me mee. Maar goed, dat komt omdat ik hecht aan een goede relatie en de locale economie wil steunen.

Fons
 

sjefke32

Actieve deelnemer
8 apr 2016
45
1
Bergen op Zoom
https://www.rubart.de/Festool-Dübel...utm_medium=cpc&refID=106&utm_source=idealo_de

Gaat Btw nog vanaf en een paar euro verzenden erbij en snel leverbaar.

Houd er wel rekening mee dat de levertermijnen van Rubart nogal eens uit kunnen lopen als het Festool spul betreft. Tot op heden is het hun bij mij nog nooit gelukt om in 10 werkdagen te kunnen leveren. Eerder het dubbele.
Je zou ook bij Klium.nl kunnen kijken, die zijn goedkoper met het geheel als Toolnation..
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Thx allen voor de snelle reacties!
tja.. de strijd tussen DF500 en DF700. Ik heb geen lamellofrees. En voor het verbreden ga ik hem ook gebruiken.
De 4 en 5 mm vind ik ook erg interessant.. Lijkt me overdreven om dat met de DF700 te doen.
Eventueel kleine doosjes en ladedozen maken lijkt me met de 500 echt makkelijker.
Wie heeft er daadwerkelijk een keer meegemaakt dat een degelijk in elkaar gezet meubel met df500 domino`s uit elkaar is gedonderd?
Ik maak voornamelijk meubels voor in huis en tuin. Minder bouw-klussen zoals deuren en frames van huisjes enzo.

Zelf even gezocht op reviews...
https://www.kieskeurig.nl/winkels/toolnation/reviews
Toolnation schijnt ook moeite te hebben met op tijd leveren en veel personen zeggen slechte service.
Zeker met garantie.. Dus ik denk dat die 2 jaar niet echt de moeite waard is.

Op de reactie van Althanor:
Ja ik denk dat ik naar je advies ga luisteren. M`n lokale festool leverancier zit 5 minuten afstand van m`n werkplaats.. die staat bekend om z`n goede service. Zou zonde zijn als ik die zou weg spelen om 50 euro op duizend euro goedkoper te willen zijn.

Ik ga voor € 50,-- verschil in dergelijke gevallen naar mijn locale leverancier. Goede service, ik ken de mensen en zij denken met me mee. Maar goed, dat komt omdat ik hecht aan een goede relatie en de locale economie wil steunen.

Fons
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
én de 700 kan met een verloopstukje óók de freesjes van de 500 gebruiken, en andersom kan dat niet

Zijn die al te koop dan Toxiq? Ik dacht dat die nog in de onwikkelings fase zaten. Als ze al gewoon te krijgen zijn dan is mijn keuze ook een stuk makkelijker geworden.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Seneca Woodworking (USA) maakt die verloopstukken. Sander in Haarlem is net begonnen producten van Seneca te verkopen; rechtstreeks gaat ook goed, heb al eens wat gekocht (de Domiplate voor de Dominofrees 500, een must-have!). NB Volgens mij kun je de 4 mm frees niet gebruiken op het verloopstuk; wel even meenemen in de afweging.
 
P

Pel

Guest
Wat Fons zegt vind ik persoonlijk ook, dat je zoveel mogelijk de plaatselijke economie moet steunen als deze een goede service geeft, ook al is die enkele tientjes duurder. Zelf heb ik een heel goede verstandhouding met de plaatselijke HUBO, hij brengt het hout of wat ik nodig heb bij mij thuis, en geeft een uitstekende service.

Groet Pel.
 

Werner675

Actieve deelnemer
29 mei 2015
33
0
Bobeldijk
Ik koop meestal lokaal maar ook online, zoals Toolnation, madevtools heeft soms ook goede prijzen en zit bij mij om de hoek.
 

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
Ik heb zelf ook de DF700 en de seneca verloop. Enige wat je wel moet aan denken is dat als je freejes van 5mm of 4mm gebruikt, je de afstandhouders niet meer kan gebruiken voor opeenvolgende gaten want passen niet meer in het gemaakte gat. 5 mm nog wel maar dan kan je niet tot aan de zijkant en loopt het dus helemaal fout.
Voor de rest ben ik er wel tevreden van, heb het ook al voor grotere zaken gebruikt zoals een deur waar een DF 500 niet zou werken
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Toolnation is prima. Kijk even bij Axminster, de pond is laag. Verder heb ik uiteindelijk gekozen voor de 700, geen moment spijt van, maar heb ook een lamello om de platen uit te lijnen. Weet de 500 is lichter, maar ik ben niet sterk en kan de 700 moeiteloos bedienen.
Hoe vaak heb je hem al gebruikt voor het werk waar hij voor gemaakt is? Dus frezen van 10 mm en meer voor zware constructies zoals deuren en ramen?
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
https://www.rubart.de/Festool-Dübel...utm_medium=cpc&refID=106&utm_source=idealo_de

Gaat Btw nog vanaf en een paar euro verzenden erbij en snel leverbaar.

Bobmartin, ik heb dit al eerder gezegd. De BTW gaat er niet af, maar die wordt verlegd. Oftewel de koper moet BTW in het land van vestiging betalen. Dat is verplicht en er staan hoge boetes op als je het niet doet! Het zou fijn zijn als je geen info geeft die anderen in problemen kan laten komen! Deze manier van kopen heet een intracommunautaire verwerving. Op de factuur moet het BTW nummer van de verkoper en van de koper staan. Het heeft voordeel dat je als bedrijf de BTW niet vooraf, maar achteraf betaald en het kan voordelen hebben als het BTW-tarief anders is. Bv je koopt iets in Duitsland dat in NL 6% BTW heeft en in DE 21%, door de BTW te verleggen betaal je alleen de Nederlandse 6% en bespaar je dus 15% BTW.

Als je de spullen verkoopt breng gewoon BTW in rekening. Dus je geeft in totaal 2x BTW op aan de Belastingdienst, namelijk bij de aankoop en bij de verkoop. Zie deze link.
 
Laatst bewerkt:

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Het zou niet goed zijn om mensen op het verkeerde been te zetten.
Ongetwijfeld is jouw theoretische uitleg de manier zoals het werkt.
Voor mij heet het gewoon btw "0". De boekhouder regelt de rest.
Ik weet alleen wat ik op dat moment afreken.
Niko Kliko heeft een bedrijf, vandaar mijn voorstelling.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
De DF500 Plus is bij T##lnation €766,- inclusief BTW, bij Kruis in jouw dorpie:rolleyes: is die €755,-. Ik heb zelf mijn OF1010 ook bij Kruis vandaan, moest vanwege een probleem omgeruild worden, was absoluut geen probleem. Ik zou hem daar vandaan halen. Lokaal en goedkoper.
Kijk wel uit als daar naar binnen gaat, de kans is groot dat je met meer als je van plan was weer naar buiten loopt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.