Schaaltje van een apenboom

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.425
686
Emst
Ik had een schaaltje van een apenboom een tijd geleden voorgedraaid.
Nu heb ik het afgemaakt.
Afgewerkt met druivenpitolie.

IMGP9452.jpg

IMGP9451.jpg
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.200
563
Leuk bakje, vreemd dat die zwarte tekening aan de binnenkant bijna afwezig is. Heb je daar een verklaring voor?
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.425
686
Emst
Kor, aan de ene kant heeft het rottingsproces meer werk verzet dan aan de andere kant.
Didier, ik verwacht dat het niet gaat vervormen, het heeft namelijk bijna een jaar in de schuur liggen drogen.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik veronderstel dat de onderkant van deze schaal dichter bij het einde van de stam zat, en waar de schimmel begint om naar binnen te werken, te laat nu, maar het was wel een goede geweest om in de olie te zetten om meer doorzichtig te maken.

Lang hout droogt en krimpt hetzelfde aan alle kanten en gaat dus niet vervormen, dwars hout als in planken word dunner en smaller maar niet korter en vervormd voor die reden.

Mooie schaal en heel typische tekening voor dit soort hout met de knoken rondom de stam, netjes gedraaid haantje :D ;).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.