aparte rubriek voor aankoop gereedschap

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Mods....

Bijna dagelijks zijn er wel vragen met betrekking tot gereedschap dat iemand wil kopen....
die vragen zijn vaak al tientallen keren voorbij gekomen, het topic begint dan ook dikwijls met: ik kan het niet vinden
Dat is wel een beetje logisch want de zoekfunctie is niet heel erg goed

Is het niet mogelijk om een aparte groep aan te maken met subrubrieken

Bijv:

Gereedschap aankopen, info gezocht

- Zagen
- Schaven
- Frezen
- Boren en schroeven
- Hout draaien

om maar even een dwarsstraat te noemen
Men hoeft dan alleen de juiste machine rubriek te openen en kan daar naar hartelust rondneuzen
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Ik stem voor!
Volgens mij is hetzelfde al geopperd in de openingspost/todolist van Jefmen als nieuwe admin?!
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Of 1 topic voor tips van aankopen. Voor hout draaien bestaat er al een sectie
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Top, dank je
Kunnen we weer verder brainstormen
1 topic voor aankopen van tips leidt weer tot een grote poel van heel veel vragen waar je niet makkelijk kan zoeken
Vergeet niet dat het ook heel dikwijls beginners zijn en/of nieuwe leden van het forum... en die zijn hier nog niet zo wegwijs

Door een rubriek te maken met subrubrieken word het al gescheiden en kan je naar gelang je interesse in de juiste rubriek gaan lezen

Ik denk dat it een hoop onnodige vragen scheelt en het voor ieder duidelijker is
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Niet echt, een FAQ staan antwoorden in op veel gestelde vragen, en uiteraard meestal niet het antwoord dat je zoekt
gewoon de vragen zoals ze nu ook gesteld worden, maar dan beter gegroepeerd
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Vind dit een ontzettend goed plan! Zou wel een aparte sectie maken voor Gereedschappen en daar elke machine als subcategorie.
Bijvoorbeeld:
Handgereedschap:
-Beitels
-Schaven
-Etc.
Electrisch gereedschap:
-Zaagtafels
-Lintzagen
-Vlakbanken
-Etc.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Als iedereen ook een beetje zorgen voor duidelijkheid in de titel dan kan de zoekgeschiedenis wel werken.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dan werkt het nog niet goed
Ik heb aardig wat forum ervaring (ook met.vbulletins) en in het verleden zelf de scripts van scratch af geschreven
Èèn van de problemen is dat de zoekfunctie niet lekker werkt met deelwoorden...

Dus of dit idee gaat passé en veranderd er niks of er word serieus over nagedacht hoe je met een simpele uitbreiding het Eea beter kan maken ipv dat je met grote regelmaat mensen op de vingers moet gaan tikken omdat ze niet. Voldoen aan de standaard
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
of iedereen moet een label toe voegen aan zijn of haar bericht dan kan je veel terug vinden.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ja maar de realiteit is dat dit niet gebeurd
je kan dus proberen stuk voor stuk alle bezoekers op te voeden óf je maakt het eea wat gebruiksvriendelijker....
ik denk dat optie 2 beter werkt
 

w00t

Actieve deelnemer
11 aug 2016
46
5
Ik ben webdeveloper en ken deze problematiek.
iemand heeft bijv. een topic geschreven over twee schaven, en iemand anders zoekt naar "schaaf".
Dan ga je mooi dat hele topic niet terugvinden tenzij er ergens het enkelvoud in is gebruikt en zonder samensyelling (handschaaf).
zZo zijn er tal van enkel of meervoud problemen, wel of niet samengestelde woorden, streepjes of spaties in modelnamen etc.
De zoekfunctie is nou eenmaal geen Google, en dat is maar goed ook.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Is het een idee om een sub forum aan te maken die specifiek te maken hebben met aanschaf van gereedschap op categorie en soort dus electrisch (zaagtafels, lintzagen, enz) of handgereedschap (beitels, schaven, enz) en ook een categorie onderhoud want als je nu zoekt op zaagtafel dan krijg je ook alles wat met zaagtafels te maken hebt dus ook onderhoud, afstellen enz.
En dat je dan ook kan zoeken binnen die subgroep.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Is het een idee om een sub forum aan te maken die specifiek te maken hebben met aanschaf van gereedschap op categorie en soort dus electrisch (zaagtafels, lintzagen, enz) of handgereedschap (beitels, schaven, enz) en ook een categorie onderhoud want als je nu zoekt op zaagtafel dan krijg je ook alles wat met zaagtafels te maken hebt dus ook onderhoud, afstellen enz.
En dat je dan ook kan zoeken binnen die subgroep.

Is dat niet praktisch hetzelfde als wat Techcom al eerder zei:

Vind dit een ontzettend goed plan! Zou wel een aparte sectie maken voor Gereedschappen en daar elke machine als subcategorie.
Bijvoorbeeld:
Handgereedschap:
-Beitels
-Schaven
-Etc.
Electrisch gereedschap:
-Zaagtafels
-Lintzagen
-Vlakbanken
-Etc.

Ik moet eigenlijk toegeven daar ook wel van gecharmeerd te zijn, maar om alles nu een eigen hoekje te geven is misschien ook een beetje teveel van het goede?!
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik ga eens even met mijn groep wijze mannen overleggen maar alle input is altijd welkom! Het nadeel van alles in aparte rubrieken onderbrengen, is dat het allemaal zo gesegmenteerd wordt. Mijn interesse in houtdraaier is gewekt door de prachtige dingen die de houtdraaiers hier laten zien.
En ons meest bekeken onderwerp, is dat waar alle gebruikte handgereedschappen in staan. Een moloch van een post, maar het heeft ook wel wat, zeker gezien het aantal lezers.

Daar komt met elektrisch gereedschap nog bij dat er steeds nieuwe modellen komen en dat er ook steeds nieuwe beginnende als ervaren gebruikers bijkomen. Als we een houtbewerkers cafe zouden hebben, hadden we ook altijd wat te bespreken..... en vaak terugkerende onderwerpen.

Een betere zoekfunctie is inderdaad wel handig, je kunt met google ook gewoon zoeken in woodworking.nl, maar Jurriaan merkte op dat er ook fora zijn die google in de menubalk geïntegreerd hebben. Dat ben ik nu aan het uitzoeken...

Een echte beginnersrubriek is ook nog wel eens een optie.... met b.v. 3 rubrieken, handgereedschap, elektrisch gereedschap en hout...

Ideeën en opmerkingen van harte welkom!

jaap
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Succes Jaap en de wijze mannen!
voor een ieder ander die specifiek wil zoeken, kan ook direct op google:

vul in de zoekbalk het volgende in:
site:woodworking.nl [gevolgd door al je mogelijke zoektermen]

hiermee zal google specifiek op woodworking.nl zoeken naar de gebruikte termen.

voorbeeld: "site:woodworking.nl schaven schaaf handschaaf"
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Mooi Jaap,
Dat klinkt als vooruitgang
Wat je zegt met de huidige vormzetting 'heeft ook wel wat' snap ik, maar met een groeiend forum word het wel onoverzichtelijk
Neem nu deze post http://www.woodworking.nl/showthread.php?7688-Groooote-Italiaan

Een oudere post van een paar jaar terug, alleen de titel al.... die nodigt mij niet uit te gaan kijken en geeft me ook geen enkele hint waar het over zou kunnen gaan
Zou die in een subrubriek DRAAIBANKEN staan zou dat al heel veel duidelijker zijn

In dit geval ging ik kijken vanwege die draadje

ben benieuwd welke kant dit op gaat
Succes
 
Laatst bewerkt:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Mooi Jaap,
Dat klinkt als vooruitgang
Wat je zegt met de huidige vormzetting 'heeft ook wel wat' snap ik, maar met een groeiend forum word het wel onoverzichtelijk
Neem nu deze post http://www.woodworking.nl/search.php?searchid=2808329
Een oudere post van een paar jaar terug, alleen de titel al.... die nodigt mij niet uit te gaan kijken en geeft me ook geen enkele hint waar het over zou kunnen gaan
Zou die in een subrubriek DRAAIBANKEN staan zou dat al heel veel duidelijker zijn

In dit geval ging ik kijken vanwege die draadje

ben benieuwd welke kant dit op gaat
Succes

Bij werkt de link niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.