naam plaatje

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
Hallo allemaal!

Even een vraagje, ik wil graag voor een paar dingen die ik heb gemaakt een klein plaatje laten graveren iets van messing, of verchroomd staal of iets in die richting. dat hoeft maar een centimeter of 6 breed te zijn en 2,5 cm hoog. nou heb ik wat rond zitten kijken en kom ik vooral van die "deurbel" plaatjes tegen. en die zijn vrij prijzig. ik was benieuwd of iemand hier ervaring heeft met dit soort "makers marks" of ze mischien zelfs kan maken, of een mooi adres weet, etc.
 
P

Pel

Guest
Je zou zelf wat messing plaatjes kunnen maken, zo groot als jezelf wil, en het graveren bij de sleutelservice kunnen laten doen.

Groet Pel.
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
dat is mischien wel een idee inderdaad. Niet bij stilgestaan dat een sleutelmaker meestal ook wel kan graveren. bedankt voor de tip! :)
 

BenB

Actieve deelnemer
24 feb 2016
144
6
Of je besteld bij Ali een kleine cnc en gaat zelf aan de slag. Als je het uitbesteed heb je zo'n cnc rap terug verdient.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik heb laatst bij een sportprijzenwinkel een plaatje laten graveren. Die ze normaal op een beker plakken. Ook met ongeveer diezelfde maat. Het bedrijf zit hier toevallig in de buurt, en het was binnen een paar minuten klaar.
Schrik niet van de kosten.. E 2,00 :p
 
Laatst bewerkt:

Richardoe

Actieve deelnemer
29 mrt 2014
103
0
Omg. Groningen
hout-kado.nl
@Paul, als je er niet uit komt bij de sleutelmaker PM maar even, volgens mij zit je daar wat meer vast aan een bepaald lettertype. Ik heb deze vandaag bijvoorbeeld gemaakt (70x30), dit is vrij formaat (plaatjes kunnen ook) kan ook wel in wat andere kleuren nog.

naamplaatje.jpg
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
ik krijg mijn notificaties niet zo binnen van het forum, ik mis wat berichten.
Bob, die van heumen is wel een plan inderdaad, zal es navragen.

Richard: dat is ook wel erg mooi, dit is geprint neem ik aan? wel leuk omdat ik dan mijn logo ook erop zou kunnen zetten.

ben de afgelopen weken wat druk in de weer geweest, heb een nieuwe baan, en dat kost wat energie om allemaal op poten te zetten. Wel leuk allemaal natuurlijk, maar hoop gedoe. Ik ben mijn vorige baan kwijt geraakt door een reorganisatie helaas, maar het lijkt erop dat ik zeer binnenkort weer kan gaan beginnen!
 

Richardoe

Actieve deelnemer
29 mrt 2014
103
0
Omg. Groningen
hout-kado.nl
@paul, nee hoor niet geprint, dit is gefreesd net als vrijwel alle naambordjes. Ik heb een cnc frees gebouwd waarmee ik (ook) dit kan doen, vandaar.

ps succes met je nieuwe baan
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
gaaf zeg, ziet er goed uit, heb je foto's van de frees? ben wel benieuwd naar wat je hebt gebouwd, en vooral ook hoe je dit aanstuurt
 

Richardoe

Actieve deelnemer
29 mrt 2014
103
0
Omg. Groningen
hout-kado.nl
Ok, gaan we even offtopic :)

Onderstaande is de frees (nog wel wat afwerking te doen), gebouwd naar voorbeeld op cnczone.nl (opensource frees.) De aansturing qua motoren (4) is met stappenmotoren (die draaien in 4000 stapjes 1 rondje en dat is dan 5 mm beweging, vrij nauwkeurig dus) aansturing op PC via Mach4, Mach4 werkt met G-Code en daartussen heb je een besturingsbordje nodig, ik heb daar gekozen voor Pokeys57CNC.

Dus simpel gezegd PC vertaalt coördinaten naar pulsen, die pulsen worden via een besturings bordje (pokeys) via de drivers aan de motoren doorgegeven en die weten dan hoeveel ze moeten draaien. Meer is het eigenlijk niet. ;)

Het werkelijke frezen doe ik met een 2.2KW chinese frees, die kan je tussen de 0-20.000 toeren laten draaien afhankelijk van je frees/materiaal.

Je kan met diverse software G-Code generen. Dus zodoende kan je plaatjes, teksten, logo's of wat je maar verder bedenken kan omzetten en dat kan je frezen.

Hier wat meer info nog: http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13289


cnc.jpg


De electronica (zonder frees nog)

nov8.jpg
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
gaaf zeg, is het makkelijk om vectoren vanuit een PDF, AI of SVG om te zetten naar iets bruikbaars? vind dit wel erg stoer :)
 

Richardoe

Actieve deelnemer
29 mrt 2014
103
0
Omg. Groningen
hout-kado.nl
Het moet juist allemaal naar vectoren toe dus ja dat zou moeten kunnen, importeren ligt zoals altijd aan versies, opmaak, units etc, maar is altijd wel om heen te werken denk ik. Stuur mij anders maar eens een file dan kijk ik even of dat kan.

Anders kan je altijd nog een vector van een image maken voor bijv een logo waar geen vectoren van zijn

Richard@hetnet.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.