Mijn nieuwe werkbank!

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ziet er goed uit Rudy, mooie stevige werkbank. Komt trouwens een super mooi blad op, ik ben er jaloers op.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
De gaten staan scheef omdat je dan het blad in zijn geheel beter op kan pakken (onder 30 graden dacht ik). Het is de MFT-slab incl. uitsparing voor stofzuigerslang en grotere langwerpige gaten om ook andere klemmen te kunnen gebruiken.

Enige wat ik niet zie is het "bakje" voor kleine items (bitjes, potlood etc.)


Groet!

Gijs
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
De gaten staan scheef omdat je dan het blad in zijn geheel beter op kan pakken (onder 30 graden dacht ik). Het is de MFT-slab incl. uitsparing voor stofzuigerslang en grotere langwerpige gaten om ook andere klemmen te kunnen gebruiken.

Enige wat ik niet zie is het "bakje" voor kleine items (bitjes, potlood etc.)

Inderdaad zo is dat Gijs, maar de courante bitjes hangen aan mijn accu boortje en mijn potlood is voorzien van een magneetje(maar ik heb een bakje)!
Ik had er eerst zwenkwielen van de action onder gemonteerd, maar dat was …nu met een wat prijzigere wielen loopt het vrij goed.
Blad is nu 2x geolied aan de bovenzijde en één maal aan de onderzijde, en ziet er volgens mij goed uit.
Mvg,
Rudy
2017-01-16 10.46.41.jpg
2017-01-16 10.46.48.jpg
2017-01-17 09.39.18.jpg
 

harold

Actieve deelnemer
30 jun 2012
127
1
Deventer
lekker stevig, en handige gaten!!

Had je nog gedacht om van die vakken te maken in die zijpanelen? Zo als die van Ron Paulk?

 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Die sleuf opzij is voor de stofzuigerslang? Dat behoeft enige toelichting :). Enerzijds lijkt mij het gat te klein (nu het blad op het frame ligt), anderzijds zit de slang zo toch altijd vast; in- en uittrekken zal niet vlot gaan?
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Die sleuf opzij is voor de stofzuigerslang? Dat behoeft enige toelichting :). Enerzijds lijkt mij het gat te klein (nu het blad op het frame ligt), anderzijds zit de slang zo toch altijd vast; in- en uittrekken zal niet vlot gaan?

Ja Jimbo,die sleuf vr de stofzuigerslang is niet wat ik wilde
Ja Jimbo, die sleuf vr de stofzuigerslang is niet wat het moet zijn (ik heb met de boord geen rekening gehouden).Maar ik ben er nog niet uit of ik in de zijkant een gat ga boren voor de slang of niet.
Het gaat nu ook wel maar…
Mvg,
Rudy
2017-01-17 13.09.38.jpg
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Mooi en sterke werkbank, heb je het werkblad ook zelf gemaakt en die gaten geboord?
Zo ja, hoe heb jij dit gedaan?
Mvg,:).
Inderdaad.
Gaten gemaakt als volgt:
Lijnen gezaagd(onderzijde) met de tafelzaag(paneelzaag)+-1mm diep afstand van96mm(middelpunt- middelpunt) van elkaar daarna de plaat 90°verdraaid en opnieuw de lijnen gezaagd(wel rekening houden met de dikte van je zaagblad)
Op de kruising van de zaagsneden gaten geboord van 20mm.
Mvg,
Rudy
 

WR1944

Oud hout
Ik heb éénhands lijmklemmen. Daarvan kan de kop verwijderd worden en aan de andere kant van de stang worden geplaatst om dan de klem als spreider te kunnen gebruiken. Die klemmen gebruik ik ook op de MFT. Kop er af, stang in een gat steken en de kop er weer op. Met deze methode hoef je geen grote gaten in je blad te hebben.

P5270995q.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hey....da's slim
mijn werkblad is dubbel 18, dus een lijmklem door een gat heen halen lukt niet, op deze manier wel
Dank je voor het delen !
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ja Jimbo, die sleuf vr de stofzuigerslang is niet wat het moet zijn (ik heb met de boord geen rekening gehouden).
Ik heb me een beetje verkeerd uitgedrukt :).

Enerzijds is er het probleem dat het gat te klein is geworden door de boord. Het type van stoot dat ik ook altijd doe :)

Anderzijds, stel dat het gat toch groot genoeg zou zijn geweest, dan begrijp ik het voordeel niet van de slang door de tafel te voeren. Ik kan me er niets bij voorstellen, en dat ligt uiteraard aan mij. Heb je ergens youtube filmpjes of zo gezien die de voordelen aantonen? Is het trouwens de bedoeling dat de slang als het ware "uitrolt" in/uit de tafel, of is hetde bedoeling dat de hele slang altijd volledig bovenop de tafel ligt?
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik heb me een beetje verkeerd uitgedrukt :).

Enerzijds is er het probleem dat het gat te klein is geworden door de boord. Het type van stoot dat ik ook altijd doe :)

Anderzijds, stel dat het gat toch groot genoeg zou zijn geweest, dan begrijp ik het voordeel niet van de slang door de tafel te voeren. Ik kan me er niets bij voorstellen, en dat ligt uiteraard aan mij. Heb je ergens youtube filmpjes of zo gezien die de voordelen aantonen? Is het trouwens de bedoeling dat de slang als het ware "uitrolt" in/uit de tafel, of is hetde bedoeling dat de hele slang altijd volledig bovenop de tafel ligt?

Het gat voor de slanghouder gaat (voorlopig) zo moeten blijven, ik kan niet dadelijk een andere(betere) oplossing bedenken.
Mvg,
Rudy
slanghouder.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.