Eerste snijplank

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Goedemiddag

Na het afmaken van de tv meubel had ik nog een paar reststukken beuken over.
Daar eens geprobeerd een snijplank van te maken. Zie hieronder het resultaat, ik vond het voor de eerste keer behoorlijk gelukt.

IMG_3036.jpg
De plank voor de tv meubel, waar na inkorten een stuk overbleef.

IMG_3054.jpg
Plank was aardig krom getrokken en voor het eerst serieus met de hand een plank vlak en op dikte schaven.

IMG_3055.jpg
Hier de plank ruw op maat en op dikte en de groef voor de vingers erin gefreesd. Hierna met de bovenfrees de kanten recht gefreesd.

IMG_3057.jpg
Hier de plank geschuurd tot 240, randen 45 graden afgeschaafd en afgerond en in de lijnzaadolie gezet.

Ik vond het zo leuk om te doen dat ik al met de volgende plank bezig ben. Snijplank is tevens ontvangen door een blije moeder :)

Met vriendelijke groet,

Leroy
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Om er een nieuw topic voor de te openen is ook zo wat. Hieronder nummer twee.

IMG_3064.jpg

IMG_3065.jpg

IMG_3066.jpg

Voor een vriend die een hoop voor ons heeft gedaan. Gat in handvat is er uiteindelijk wel ingekomen :)
Nummer drie moet alleen nog even goed geboend worden en nog even een resultaatsfoto maken.
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
En de laatste snijplank, waar ik behoorlijk trots op ben. Geen machines, behalve schuurmachine, aan te pas gekomen. Alles met de japanse zaag, de nummer 4 en een blokschaafje.
Gebruikt hout is jatoba, wengé en beukenhout.

IMG_3255.jpg

IMG_3258.jpg

IMG_3260.jpg

IMG_3261.jpg

IMG_3262.jpg

En het eindresultaat:
IMG_3264.jpg

IMG_3265.jpg

IMG_3266.jpg

Iemand nog een snijplank? :p
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Ja die beste man zijn filmpjes heb ik al een aantal keren bekeken. Maar dat wordt lastig om daaraan te tippen... Mooi hoor!
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Bedankt voor de complimenten!

Heb je het schuine randje ook zonder machines gedaan? respect hoor!

Dankje :) Ja ik heb de schuine randen met de nummer 4 gedaan. Eerst met de kruisstaal beide zijde afgetekend en daarna maar schaven. En de laatste halen met de kleine blokschaaf.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.