Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Stanley fatmax

Stanley fatmax

Mannen, ff korte vraag,

Ik zie steeds meer Stanley Fatmax powertools op de markt. Ik weet dat Stanley van de Black en Dekker groep is (DeWalt), echter is Fatmax nou een speciale lijn van Stanley of..?

En is Stanley nou een sterk merk of meer een budget lijn van de Black en Dekker groep? Kan dit merk nooit echt goed plaatsen.

Dat je het merk niet goed kan plaatsen kan ik begrijpen. Waar vroeger stanley een merk was met behoorlijke kwaliteit is het steeds meer een handelsorganisatie geworden. Fatmax waren in het begin grote en robuste handgereedschappen. Zeker niet de goedkoopste en prima van kwaliteit. Later kwamen er steeds meer handelsartikelen bij om een compleet assortiment te krijgen. Ze plakten er een sticker stanley op. Ze zullen ongetwijfeld machines binnen de company maken. Helaas zegt dat niets over de kwaliteit want ze hebben alles tussen rotzooi en top of de bill.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Dat je het merk niet goed kan plaatsen kan ik begrijpen. Waar vroeger stanley een merk was met behoorlijke kwaliteit is het steeds meer een handelsorganisatie geworden. Fatmax waren in het begin grote en robuste handgereedschappen. Zeker niet de goedkoopste en prima van kwaliteit. Later kwamen er steeds meer handelsartikelen bij om een compleet assortiment te krijgen. Ze plakten er een sticker stanley op. Ze zullen ongetwijfeld machines binnen de company maken. Helaas zegt dat niets over de kwaliteit want ze hebben alles tussen rotzooi en top of de bill.
    Je slaat de spijker op z'n kop. Het gele stickertje zaait omtrent de kwaliteit alleen maar verwarring.
    Ik heb een matige stanley blokschaaf en prima rolmaten.

En prima schroevendraaiers :-)

IMG_4302.jpg
    Groeten, Bram

Alleen veel te veel
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Stanley was vroeger altijd top. Denk dan aan de schaven (oude Bailey, Bedrock types) en bijv. het mes. In de race naar de bodem qua prijzen is het ook heel snel bergafwaarts gegaan in kwaliteit, en Fatmax was oorspronkelijk bedoeld als lijn om binnen Stanley weer wat beter gereedschap in onder te brengen. Maar helaas, de race naar de bodem gaat ook daaraan niet voorbij. En zo krijg je dus afhankelijk van het tijdstip van produceren een bepaalde kwaliteit aangeboden.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Ha, Het verhaal van de heden ten dagen marketing en branding.
    Sweetheart is er nog zo een.

Kon je niet kiezen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bprosman Bekijk Berichten
    En prima schroevendraaiers :-)

IMG_4302.jpg
    Groeten, Bram
    Met een hamer past alles...

Kon je niet kiezen
    Nee inderdaad :-) En die grote jongens heb je zelden nodig maar bij een wasmachie reparatie komen ze ineens weer van pas.
    "Size DOES matter" bij een Miele :-)
    Laatst gewijzigd door bprosman; 11-01-17 om 18:44.

Volgens mij zijn het gewoon alle maten van plat, TX, PZ en PH met de extra korte uitvoeringen. Ik mis trouwens nog VDE uitvoeringen

Forum Rechten