Keuken realisatie naar eigen smaak en kwalteit

decor

Actieve deelnemer
7 feb 2009
41
0
En dat met gerecycleerd hout? Respect!

grotendeels, alle lades en ladefronten komen daaruit. de stijlen van de paneeldeuren zijn 22mm dik. daarvoor waren de vloerdelen niet dik genoeg, die komen uit schaaldelen van ruwe maat 28mm.
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
205
27
Genk (BE)
Prachtig werk!

Wel een vraagje: hoe ga je voorkomen dat de hoge frontjes van de 'verdoken' lade niet gaan kromtrekken? De handgreep zit aan de bovenkant, dus je trekt altijd aan de bovenkant, maar het frontje zit enkel vanonder tegen de lade verlijmd. Heb dit al meermaals gezien bij keukens, maar altijd staan die na verloop wat tijd wat open aan de bovenkant.
 

decor

Actieve deelnemer
7 feb 2009
41
0
Prachtig werk!

Wel een vraagje: hoe ga je voorkomen dat de hoge frontjes van de 'verdoken' lade niet gaan kromtrekken? De handgreep zit aan de bovenkant, dus je trekt altijd aan de bovenkant, maar het frontje zit enkel vanonder tegen de lade verlijmd. Heb dit al meermaals gezien bij keukens, maar altijd staan die na verloop wat tijd wat open aan de bovenkant.

Ik hoop dat ze recht blijven :) Als dat niet het geval is ga ik iets verzinnen om de bovenste lade te koppelen met een snappertje of magneten. Ik was al erg blij dat ze recht waren na het vlakken. Als er gewicht in de lade zit gaat deze overigens wel erg soepel open maar een kleine kracht erop zetten blijft nodig, dicht loopt tie vanzelf. De toekomst zal het leren. Ik heb het overigens toegepast om een rustiger beeld te creëren. Anders wordt het wel heel eentonig met al die lades.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Mooi zeg! Dat is weer eens wat anders dan die witte hoogglanskeukens die iedereen heeft tegenwoordig. En lekker degelijk, die zal je niet snel verslijten :)
 

decor

Actieve deelnemer
7 feb 2009
41
0
Afgelopen maandag is het blad binnen gekomen en geplaatst, graniet met leatherlook afwerking.
keukenblad.jpg
 

paulbekkers

Actieve deelnemer
30 okt 2015
40
0
Ik hoop dat ze recht blijven :) Als dat niet het geval is ga ik iets verzinnen om de bovenste lade te koppelen met een snappertje of magneten. Ik was al erg blij dat ze recht waren na het vlakken. Als er gewicht in de lade zit gaat deze overigens wel erg soepel open maar een kleine kracht erop zetten blijft nodig, dicht loopt tie vanzelf. De toekomst zal het leren. Ik heb het overigens toegepast om een rustiger beeld te creëren. Anders wordt het wel heel eentonig met al die lades.

Vaak wordt bij dergelijke lades halverwege of aan de bovenkant nog met wat roedes voor- aan achterkant verbonden. is in jouw geval ook redelijk eenvoudig te doen, zonder dat je hem helemaal dicht hoeft te maken.

Respect voor het vakmanschap overigens. De verbindingen zien er allemaal picobello uit.
 

decor

Actieve deelnemer
7 feb 2009
41
0
We verzamelen weer wat moed en zijn met een kastje voor op het aanrecht begonnen. Het is de bedoeling dat er een glazen deurtje voor komt. Ook de boordjes worden van glas. Boven in komt er een ledspotje. Een servieskastje zeg maar.
onderin is ruimte voor een laatje. WP_20171104_16_51_33_Pro.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.