Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 55

Keuken realisatie naar eigen smaak en kwalteit

Sinds enige tijd bezig met het realiseren van een keuken waarin kwaliteit en duurzaamheid leidend moeten zijn.
    De basis wordt gerealiseerd uit berken multiplex met een HPL toplaag. De keuken krijgt hoofdzakelijk lades van massief eiken met zwaluwstaart verbinding. Het front wordt ook massief eiken.

Gestart met een proefje met de D4R van leighKlik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      IMG-20160606-WA0001.jpg
Bekeken:   1183
Grootte:   60,1 KB
ID:        58111
    Laatst gewijzigd door decor; 11-01-17 om 12:36. Reden: label aangepast

Leuk onderwerp, ik ben benieuwd naar je postings.
    Wij hebben drie jaar geleden een 'kant en klare' keuken gekocht en zelf geïnstalleerd.
    Maar achteraf had ik 'm ook zelf willen maken.
    Groeten, Raymond

Voor het realiseren van de kasten en laden heb ik een eiken vloer opgekocht.
    Heeft 17 jaar dienst gedaan als vloer, krijgt nu een transformatie naar keuken.
    Lekker droog, wel hard. Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      WP_20160604_13_55_27_Pro.jpg
Bekeken:   1136
Grootte:   78,6 KB
ID:        58113

veel succes!
    Ben benieuwd naar je vorderingen

Ja tof, zo heb ik een eikenvloer opgenomen in mijn eettafel
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 11-01-17 om 17:18.
    Met een hamer past alles...

Zoals ik aangaf zijn de kasten vervaardigd van berken multiplex met een witte hpl toplaag.
    Deze heb ik aan de achterzijde ingezaagd en 6mm trespa als kast achterwand gebruikt.
    Moet zeggen dat het best lastig is om zuiver haaks te zagen met een invalzaag, makita SP6000Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      WP_20160525_22_35_51_Pro.jpg
Bekeken:   1118
Grootte:   41,5 KB
ID:        58114

De voorzijde van de kaste is afgewerkt met eiken. Daarvoor heb ik 8mm eiken lamellen liggen.
    Ik heb daar wel klemmen voor moeten maken om ze te verlijmen, werkt erg goedKlik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      WP_20160525_22_36_33_Pro.jpg
Bekeken:   1110
Grootte:   24,7 KB
ID:        58115
    Dit is het eindresultaat

Vorderingen gaan wat snel, ben ook al enige tijd bezig.
    Heb zelf ook rondgekeken op dit forum voordat ik aan de klus begon.
    Toch heb ik zelf aardig wat uit moeten zoeken, ach dat maakt een hobby leuk.

Met mijn leigh ben ik erg blij. Wat mij betreft onmisbaar. De pannenlades in wording.
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      CAM01296.jpg
Bekeken:   1105
Grootte:   43,5 KB
ID:        58118

En zo ziet het eruit als het is ingebouwd in de kast.
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      CAM01299.jpg
Bekeken:   1103
Grootte:   74,1 KB
ID:        58119

Volgende uitdaging, bodems maken, haaks in elkaar lijmen, zwaluwstaarten schuren.
    Ladegeleiders, blum movento, inbouwen, fronten maken, in de olie zetten......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door decor Bekijk Berichten
    Moet zeggen dat het best lastig is om zuiver haaks te zagen met een invalzaag, makita SP6000
    Bedoel je haaks zagen van het zaagblad t.o.v. het hout (dus dat het blad niet loodrecht op het hout staat), of mooie rechthoeken uit de plaat halen?

Van het eerste heb ik geen probleem met mijn SP6000, voor het tweede is een soort van parallelaanslag onontbeerlijk. Daar zijn oplossingen voor te kopen, maar zelf maken is natuurlijk veel plezanter. Hier zie je hoe ik het heb opgelost om repetitef haakse rechthoeken te zagen (in meubelpaneel weliswaar, maar het principe blijft hetzelfde):

(meer details in bijhorend draadje)

De setup kost even wat tijd, maar achteraf kan je zeer snel en vooral zeer nauwkeurig repetitief zagen.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten