Welke LED TL balken kopen

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.244
291
Heelsum
Makkelijke vraag: Iemand een tip over welke LED TL balken in de werkplaats te kopen? Makkelijkst is lijkt mij om vervangers te kopen voor de bestaande armaturen? zijn 3 armaturen voor elke 2 36 watt buizen.

Welke dus wel kopen, en welke niet en waarom?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Goei vraag! Ik heb 11 losse TL balken in mijn werkplaats hangen en zit te denken hoe ik met LED meer licht voor minder geld krijg:confused::rolleyes:

Fons
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.244
291
Heelsum
Inderdaad Fons, ik heb er 6 en 6 x 32 watt is toch afgerond 200 watt dus ongeveer 4 cent aan stroom per uur. Volgens mij moet dat uit kunnen om goede LED's te monteren en die terug te verdienen.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Inderdaad Fons, ik heb er 6 en 6 x 32 watt is toch afgerond 200 watt dus ongeveer 4 cent aan stroom per uur. Volgens mij moet dat uit kunnen om goede LED's te monteren en die terug te verdienen.


Wat is de aanschafprijs van led en wat is de levensduur van led.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.244
291
Heelsum
voorlopige conclusie na bovenstaande en eigen onderzoek is dat vervangen van reguliere 36W TL door 18W Led geen zoden aan de dijk gaat zetten. De LED's leveren aan Lumen ongeveer de helft wat de winst in stroomverbruik weer teniet doet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.