instapcursus hout draaien

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Het houtdraaiersgilde organiseert hier instapcursussen. Ik heb wat meer informatie gevraagd en overweeg om het te doen. Heeft iemand hier zoiets al gedaan?


De Vlaamse Gilde van Houtdraaiers organiseert regelmatig instapcursussen.
Deze zijn vooral bedoeld voor nieuwe leden en kandidaat-leden.
Voor wie tot op heden weinig of niets met hout en houtdraaien te maken had, is dit een uitgelezen gelegenheid. Maar evenzeer worden leden met enige ervaring wegwijs gemaakt in de actuele technieken van het kunstig houtdraaien.

De instapcursussen worden provinciaal georganiseerd.
Ze gaan meestal door op zaterdag; een halve of een volle dag.
Alle nodige materieel en materiaal wordt door de gilde ter beschikking gesteld.
Een eerste instapcursus loopt over 15 uren.
Om een cursus te organiseren moeten er minstens 2 inschrijvingen zijn en er worden maximaal 6 cursisten per sessie toegelaten.
De verschillende technieken zijn in een schriftelijke cursus uiteengezet, die als leidraad wordt gebruikt gedurende de opleiding.
Er worden onmiddellijk draaioefeningen uitgevoerd.​


Deze instapcursussen vinden plaats in Drongen en worden uitgevoerd in de maanden maart-april-mei 2017 (afhankelijk van het aantal inschrijvingen)
Hierin komen verschillende facetten van het houtdraaien aan bod zoals;
· Basiskennis over de houtdraaibank
· Welke beitels heb ik nodig?
· Wat zijn de beste houtsoorten om te draaien?
· Wat zijn de verschillende stappen en technieken om tot een afgewerkt stuk te komen?
· Met welk soort afwerkingsproduct kan ik mijn werkstuk behandelen?

Deze cursus loopt altijd over 15h à rato van 3h/sessie en dit op zaterdagvoormiddag van 9h tot 12h.
De kostprijs van deze cursus bedraagt € 110,00 ( materiaal en gebruik van gereedschap inbegrepen)
Omwille van verzekeringsmodaliteiten is het wel verplicht om lid te zijn van de Gilde ( € 25,00/jaar)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.