Kris

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Dag Allemaal,

Ik ben Kris uit Begijnendijk, Belgie.

Sinds vorig jaar heb ik (eindelijk) mijn diploma meubelmaker op zak :) gehaald via CVO avondschool.
Vermits ik er wel iets mee wil doen in mijn vrije tijd, ben ik aan het uitkijken om een goeie compacte zaagtafel aan te schaffen. Wat ik momenteel heb is te beperkt om te doen wat ik wil.

Ik had al een paar keer ongeregistreerd meegelezen maar een paar dagen terug was de drang om foto's te zien toch te groot geworden.

Tot nu toe al met belangstelling de topics over Makita's Boschen en Dewalten gelezen... we komen er op een dag wel uit.

Ik heb vrij recent een oude Kity combinatie aangeboden gekregen maar daar ontbreekt eea aan, ik ben nu bezig om alleen de schaaf te monteren en de rest gaat de deur uit.

Meubels die hier al van de band gerold zijn, zijn oa een eiken salontafel, een kastanjebureau en een uit de kluiten gewassen platen/cd kast. (Meer dan 2m lang en 21 schuiven erin).

Groeten,

Kris
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.694
99
Utrecht
Welkom op het forum Kris!

Aangezien je al even meegelezen hebt op het forum, zal je ook bekend zijn met onze voorliefde voor foto's op het forum ;)

Grt.

Ruben
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Ik ben effe gaan neuzen op mijn NAS en kon alleen foto's vinden van nog niet vermelde projectjes :)

Mijn eerste werkstuk, ondertussen 12 jaar geleden:

25h-white wash.jpg

Deze tafel moest dienen voor mijn petekinderen, nu 12 :) als tekentafel, speeltafel, enz... ze doet het nog trouwens :)

Eik, afgewerkt met whitewash

En met de overschot nog een prutswerkje in mekaar gestoken:

P2212147.jpg

ook Eik maar deze keer afgewerkt met bijenwas.

Foto's van de andere zaken zal ik eens moeten opzoeken of gewoon nog maken...
 

driege

Nieuw lid
11 jan 2016
6
0
België Oost-Vlaanderen
Hallo Kris

Ben nu al een tijdje bezig met houtbewerking, meer bepaald als amateur hobbyist en ben zeker te spreken over de Triton Twx7. Deze is een werktafel die zeer snel en gemakkelijk kan worden omgebouwd tot zaag- en freestafel mits door de modules erbij te kopen. Moet je eens opzoeken. Kan u ook de site's bezorgen waar je deze het goedkoopst aankoopt. Onlangs heb ik mij tevens ook een Kity 637 vlak- vandiktebank gekocht in Nederland. Het is een zeer degelijk toestel maar heb mij wel een messenset besteld omdat de mijne op waren, versleten dus :) Heb je eventueel foto's van uw platen/cd kast

Mvg

Dimitri
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Ik heb zeker foto's van de platenkast.
Het is een set met de DJ Boot, ze staan in dezelfde (kleine) ruimte tegenover mekaar:

2014-06-09 11.42.23.jpg
Van links naar rechts: Singles, 2 keer CD's en daarnaast LP's. Er zit nog een schuivenrij achter het hoekje.
Het grootste probleem was om een hoogte te vinden die een gemene deler was voor zowel CD's als singles.

20160407_115256.jpg

Ik heb mij ook eens gewaagd aan een draaiwerkje
20160525_073537.jpg

20160607_174405.jpg

En dit is de salontafel

20160531_182136.jpg

Daar hoort ook nog een kastje bij in dezelfde stijl maar daar heb ik nu geen foto's van bij de hand.


Bedankt voor de tip, ik heb die tafel eens bekeken maar dat is niet echt waar ik naar op zoek ben. Ik denk eerder aan een Makita of een Dewalt zaagtafel waar ik dan zelf iets rond bouw.
Ik geloof dat mijn vlakbank een 636 is, de messen zijn inderdaad nog te krijgen.

Kris
 

driege

Nieuw lid
11 jan 2016
6
0
België Oost-Vlaanderen
Hallo Kris

Knap om uw werk te zien, met welk hout zijn de kasten en salontafel gemaakt?

Hebt u toevallig een handleiding liggen van uw Kity? Ben er namelijk op zoek naar. Zelf ben ik ook van België, namelijk Moerbeke, Geraardsbergen.

Ik gebruik over het algemeen mijn materiaal om houten speelgoed te maken. Hiervan heb ik een paar foto's van paar probeersels...Deze zijn echter gemaakt in goedkoop multiplex. Heb nu een partij beukenhout gekocht van oude traptredens...
20161125_104609.jpg20161125_111052.jpgvrachtwagen.jpgIMG_20160814_200800.jpg001.jpg12933157_204364469943013_3239647386036194199_n.jpg
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
ik heb een PDF handleiding, in het frans, gevonden op internet. En ook een maattekening voor het tafelblad.

De salontafel is eik en platenkast is plaatmateriaal, afgeboord met PVC.

(net gezien dat de handleiding ook op het forum staat, het is dezelfde)
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
welkom Kris,

ik zou voor een festool cs70 gaan,, als je weinig ruimte hebt vind ik dat een goede keus,, en dan een losse cirkel zaag van festool en een losse vrees tafel..

heb voor ik al div machines heb niet heel veel ruimte,, en als je van alles wat wil hebben moet je keuzes maken..

suc 6

groet robert
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Bedankt voor de tip, wel errug duur :) , ik neig op dit moment meer naar een Dewalt DWE7491.
Ik heb nu een Dewalt afkort/tafelzaag maar ik mis verstek op panelen, daarom wil ik graag veranderen.
 

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
Bedankt voor de tip, wel errug duur :) , ik neig op dit moment meer naar een Dewalt DWE7491.
Ik heb nu een Dewalt afkort/tafelzaag maar ik mis verstek op panelen, daarom wil ik graag veranderen.

Ik heb de de 7491 en ben er zeer tevreden mee.
Als je er wat zorg aan besteed kan je er heel erg nauwkeurig mee zagen.
 

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
291
111
Kris,

had een paar maand geleden dezelfde vraag (had Wolfcraft Macstercut 2000 waar je een losse cirkelzaag onderhangt) en ook de Dewalt 7491 gekocht. Super tevreden mee, is compact, kan meegenomen worden (heb ook onderstel), nauwkeurig in te stellen, redelijke stofafzuiging. Je moet wel rekening houden dat de verstekgeleider op niet veel trekt. Ik had al een Incra HD 1000 en die is compatibel. (wat niet is als je de Bosch GTS 10 koopt). Je moet wel goed prijzen vergelijken, bv toolnation is pak goedkoper ivm Belgische dealers.

succes
Wim
 

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
Kris,

Ik had al een Incra HD 1000 en die is compatibel. (wat niet is als je de Bosch GTS 10 koopt). Je moet wel goed prijzen vergelijken, bv toolnation is pak goedkoper ivm Belgische dealers.

Wim

Dat is wel even een goede toevoeging. De bijgeleverde parallelaanslag is dramatisch slecht. Dus in de aankoop nog wel rekening houden met de uitgave voor een incra of gelijkwaardige parallelaanslag.
Zelf heb ik de Incra SE 1000 aangeschaft. Die was voldoende nauwkeurig voor mijn werkzaamheden. Heb de DeWalt indertijd aangeschaft bij HD-Tools. Weet niet of die nog steeds goedkoop(ste) zijn.


Roelof
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.