Droogkamer, noord holland (noord)

Stuiver

Actieve deelnemer
12 aug 2016
166
2
Schagen
Beste houtbewerkers,
weet iemand waar ik droogkamers kan vinden in omgeving noord holland (noord)
Google'n blijkt lastig.

Groeten, Stuiver.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Als het om een kleine hoeveelheid gaat van beperkte afmeting zou je een klompenmaker kunnen benaderen. Ik heb het zo eens gedaan. Het heeft zijn beperking ook omdat het er niet zo droog uit komt als je misschien wilt. Mogelijk een bruikbaar idee.

mvg
klaas0639
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Dag stuiver,
Aan een grote drogerij kan ik je niet direct helpen. Maar ik ben wel druk bezig een kleine droog oven te ontwikkelen. Ik kan maximaal 580cm bij 220cm bij 220cm drogen. Dan moet je wel geduld hebben. Waarschijnlijk is de oven pas begin september klaar en getest. Daarnaast ga ik enkel trage stookprogrammas draaien omdat ik er de eerste paar stoken ook eiken de oven in gaat en dat durf ik niet zo snel te drogen.

Als het zover is zal ik ook een oproep plaatsen op het forum. Misschien zijn er nog meer geïnteresseerde.

Groeten
Rik
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vast en zeker....leuk zo een project, een paar foto's plaatsen van de bouw is natuurlijk nog leuker ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.