Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 45

Onderwerp: Underlayment

Niet iedereen heeft beroepsmatig honderden platen te verzagen, of direkt toegang tot een professionele leverancier. Ik weet niet het aandeel leden van dit forum die hout be/verwerking als broodwinning hebben, voor mij is het een hobby. Dus als ik iets wil maken, moet het budget uit het gezinsinkomen worden gehaald. Het resultaat wordt niet verkocht, dus de kosten doorberekenen is niet van toepassing.

Ik heb bijvoorbeeld een freestafel met lades gemaakt, en daarvoor bij de Gamma wat balkjes, underlayment (voor de lades) en MDF gekocht, en op maat laten zagen zodat het én in de auto past, én omdat de zagerij van de Gamma altijd nog beter werk levert dan ikke met een decoupeerzaagje. Voor minder dan vijf tientjes had ik alles thuis.

Er zijn veel betere materialen om iets dergelijks van te maken, maar ten eerste moet je weten welke dat zijn, en moeten ze ook nog binnen het budget liggen. Maar daarom zit ik op dit forum. Een discussie over waar goedkoop en goed plaatmateriaal te koop is heeft absoluut mijn aandacht, ook al haalt de professional zijn neus er voor op..

Deze week schappen laten zagen (Karwei bouwmarkt) op 50,1cm en 50,3cm (IKEA houdt van vreemde maten) en waren prima op maat en haaks. Zijn op zo'n grote vertikale zaagmachine gezaagd. Dus op de mm nauwkeurig kan prima. Verder wel met Thymen eens, ik ga ook geen half uur rijden voor 12 schapjes.

Groeten, Bram

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thymen Bekijk Berichten
    Niet iedereen heeft beroepsmatig honderden platen te verzagen, of direkt toegang tot een professionele leverancier. Ik weet niet het aandeel leden van dit forum die hout be/verwerking als broodwinning hebben, voor mij is het een hobby. Dus als ik iets wil maken, moet het budget uit het gezinsinkomen worden gehaald. Het resultaat wordt niet verkocht, dus de kosten doorberekenen is niet van toepassing.

Ik heb bijvoorbeeld een freestafel met lades gemaakt, en daarvoor bij de Gamma wat balkjes, underlayment (voor de lades) en MDF gekocht, en op maat laten zagen zodat het én in de auto past, én omdat de zagerij van de Gamma altijd nog beter werk levert dan ikke met een decoupeerzaagje. Voor minder dan vijf tientjes had ik alles thuis.

Er zijn veel betere materialen om iets dergelijks van te maken, maar ten eerste moet je weten welke dat zijn, en moeten ze ook nog binnen het budget liggen. Maar daarom zit ik op dit forum. Een discussie over waar goedkoop en goed plaatmateriaal te koop is heeft absoluut mijn aandacht, ook al haalt de professional zijn neus er voor op..
    tja...
    Toch is het zo dat de bouwmarkt lang niet alles goedkoop aanbied. Als je elke week de aanbiedingen ziet van 25% korting, dan weet je dat je in het algemeen al 25% te veel moet betalen. Je hebt inderdaad wat ketens waar je best zelf heen kan rijden terwijl ze vooral leveren aan aannemers en bouwbedrijven, dat zijn ketens zoals (sommige al genoemd) jongeneel, witzand, pontmeijer, BMN, Raab Karcher en soms leveren de hornbach en hubo ook goede kwaliteit, maar dat ligt dan vooral aan de faciliteiten. Mijn vader vertelde dat ze in bilthoven bij de hornbach een goede zaag hadden staan die hij zelfs voor een uurtje kon gebruiken (betaald dan wel, maar toch...)
    het is echt de moeite waard om het uit te zoeken en zie het verschil tussen bouwmarkt kwaliteit en bouwbedrijf kwaliteit.
    Succes.

prijzen pontmeijer.jpg
    Laatst gewijzigd door Arthurdeboer; 08-01-17 om 18:01.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bprosman Bekijk Berichten
    ...Schroeven moet je ook altijd afdraaien en dan een halve slag terug, dan zitten ze strak.
    Fantastische tip, ga ik voortaan ook zo doen!

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Nou dit forum is ook om te vertellen dat je als hobby particulier ook naar de BMN of Jongeneel kan gaan. Dus nog meer keuzes. Maar dat gehakketak over prof of hobby spullen , is net zoiets als de festool of mafell discussies . Je dient je doel te bereiken, en te leren, om zo een betere houtbewerker te worden.

Thymen, de platen die ik heb laten verzagen is niet beroepsmatig maar ook enkel hobby. In Belgie kan je de betere platen halen bij een houtleverancier. Daar kan ook terecht als particulieren vindt je in elke gemeente. Bij mij komt het budjet ook uit het gezinsinkomen en vergelijk ik de prijzen van verschillende handelaars.Het gaat mij gewoon om de kwaliteit die DHZ zaken aanbieden, waar je voor minder goed materiaal de prijs betaald van kwaliteit.
    bprosman, bij schroeven van het zelfde materiaal zal je zeker geen verschil voelen dat weten we wel, maar de prijs kan wel verschillen waar je ze koopt.
    Verder wil ik hier niet veel meer over zeggen en iedereen koopt zijn materiaal waar hij wil.Iedereen mag zijn mening uiten,daarom bestaat dit forum volgens mij.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Is het een idee om te vragen of elk forumlid bij zijn profiel aangeef of hij amateur of prof is?

mvg
    klaas0639

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ernstjan91 Bekijk Berichten
    Wel duur inderdaad, 15mm populieren multiplex voor €40 ofzo
    Volgens mij is dat erg goedkoop

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bprosman Bekijk Berichten
    Schroeven moet je ook altijd afdraaien en dan een halve slag terug, dan zitten ze strak.
    En waarom is dat?

Volgens mij is dat erg goedkoop
    Ben je niet in de war met berken multiplex? Populieren is volgens één van de goedkoopste multiplex platen?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Ik ben duidelijk niet zo op de hoogte van de prijzen...
    Zal vast van de kwaliteit afhangen. Ik gebruik populieren multiplex (gegrond) voor aftimmerwerk in m'n huis. Die zijn stevig aan de prijs. Maar ook hele mooie platen

Forum Rechten