Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 45

Onderwerp: Underlayment

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Pas op met het laten zagen bij de praxis en dat soort zaken. Een vriend van mij wou een kastje maken en liet dit zagen, veel onderdelen waren niet maat vast...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blom3dd Bekijk Berichten
    Pas op met het laten zagen bij de praxis en dat soort zaken. Een vriend van mij wou een kastje maken en liet dit zagen, veel onderdelen waren niet maat vast...
    Schrijf ook duidelijk. Ik heb eens een 20-tal liggers op 509mm teruggekregen omdat ik het laatste nulletje (in de '500') blijkbaar niet voldoende had gesloten onderaan :rollende-oogjes:.

Enfin ja pluspunt was dat ik nog dezelfde dag een bestelling voor een eigen fatsoenlijke zaag heb geplaatst (na het uiten van enige niet voor publicatie vatbare krachttermen)

Ik heb onlangs twee platen berken multiplex gekocht bij de BauHaus in Groningen en ook laten zagen. Heb ook een prijs gevraagd bij Wibgold en Pontmeyer. Deze hadden alleen b/bb (door en door) kwaliteit liggen welke boven de 100 euro per plaat kosten De platen van Bauhaus waren in iets mindere kwaliteit en kosten 70 euro. Heb me door de prijs laten verleiden het daar te kopen en laten zagen voor transport. Thuis even nagemeten en bleek dat diverse stukken 2 mm te kort of te lang waren. Had een uitprint zaagplan meegenomen wat aan duidelijkheid niets te wensen overliet. Hier ga ik dus ook niet meer heen voor hout.

Dat is het simpel, terug gaan en geld terug vragen....te korte platen heb je niks aan
    Met een hamer past alles...

Laat je plaatmateriaal zagen bij een echte houthandel en niet bij een DHZ zaak. Een goede houthandel heeft een deftige paneelzaag en geen onnauwkeurige verticale zaag. Ik heb honderden platen laten verzagen, één enkele keer enige stukken te kort volgens zaagplan, gewoon terug gegaan en zonder probleem nieuwe gekregen.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houtmans Bekijk Berichten
    Laat je plaatmateriaal zagen bij een echte houthandel en niet bij een DHZ zaak. Een goede houthandel heeft een deftige paneelzaag en geen onnauwkeurige verticale zaag. Ik heb honderden platen laten verzagen, één enkele keer enige stukken te kort volgens zaagplan, gewoon terug gegaan en zonder probleem nieuwe gekregen.
    Maakt niet uit waar voor zaag ze hebben, als ze mij beloven dat ze op de mm nauwkeurig kunnen zagen, dan heb ik een mondelinge overeenkomst en als de maten niet juist zijn, wil ik gewoon een nieuwe plaat.

Een keer een plaat laten zagen bij de Karwei, die maten klopten precies.

Wel duur inderdaad, 15mm populieren multiplex voor €40 ofzo

Dan moet je maar naar de DHZ zaken gaan, aan U de keuze als je veel wil betalen voor slecht materiaal

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2015
    Terechte opmerking Houtmans. Begrijp ook absoluut niet wat mensen daar te zoeken hebben. Zelfs de schroeven die je daar koopt breken af waar je bij staat.
    La Passione Passa dal Cuore

Zelfs de schroeven die je daar koopt breken af waar je bij staat.
    Moet heel eerlijk zeggen dat ik weinig verschil merk in (Fisher) schroeven of ze nu geleverd worden door Wurth, Bouwmarkt of Action (waar ik ze laatst gehaald heb).
    Schroeven moet je ook altijd afdraaien en dan een halve slag terug, dan zitten ze strak.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houtmans Bekijk Berichten
    Dan moet je maar naar de DHZ zaken gaan, aan U de keuze als je veel wil betalen voor slecht materiaal
    Doel je op mij? Op zondagmiddag heb je niet zoveel keuze, bovendien ben ik nu wel blij met populier, lekker licht

Forum Rechten