Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 45

Onderwerp: Underlayment

Underlayment

Hallo allemaal,

Waar ik regelmatig tegen aan loop, als ik weer eens een update in mijn werkplaats wil maken zoals een nieuw kastje bv, dat ik naar de Gamma rij voor een underlayment plaat 18mm, en al het underlayment er gewoonweg niet uit ziet. Het is bij de reguliere bouwmarkten zo verschillend wat er ligt.

Ik ben best bereid wat extra's te betalen voor underlayment platen die "puntgaaf" zijn, maar vind het verschil net de vaak puntgave hardhouten multiplex platen te groot (30 euro underlayment tov 70 euro multiplex).

Iemand een idee waar ik relatief gave underlayment platen kan halen (en het liefst ook de mogelijkheid tp te laten zagen op lengte), maar zonder messing en groef..

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Bij een echte houthandel verkopen ze geen rommel, je zult wat meer betalen maar daar is de kwaliteit ook naar. Zelf heb ik goede ervaring met de HUBO hier in het dorp. Als ik bij Henk van de HUBO eerste klas multiplexplaten wil dan krijg ik die ook, gezaagd en wel. In underlayment zit enorm veel verschil, sommige platen zijn op plaatsen gevuld met een soort teer heb ik eens mee gemaakt

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Wat betaal je voor zon plaat pel? Je hebt het nu over multiplex maar zoek eigenlijk underlayment

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ik zou de prijs zo niet meer weten, maar mijn ervaringen met de HUBO zijn positief. Je zou eens prijs vergelijk kunnen doen met de platen bij de houthandel en de Gamma.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Bij jongeneel hebben ze platen underlayment zonder een noestje erin

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Het verschil Bas, met de Gamma en de houthandel is dat de Gamma zijn spullen toch wel verkoopt, echter een gewone houthandel die dus hoofdzakelijk hout en plaatmateriaal verkoopt, en daarvan moet leven, kan zich niet permitteren om rommel te verkopen, zo eenvoudig is dat. Daar komt bij dat je bij een houthandel door de jaren heen een vertrouwensrelatie opbouwt, bij de Gamma bouw je helemaal niets op, daar kent niemand jou.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Waar kom je vandaan? Wij verkopen underlayment en elllios pine. De eerste is geschikt voor een tegelwandje en de laatste voor zicht werk. prijs zal rond de 30 euro zitten. Wel met mes en groef. Je kan als je het bij de betere zaken vraagt kan je ze vaak bestellen zonder mes en groef.

Underlayment is er in verschillende kwaliteiten mbt de afwerking, lees gaten in de deklaag. De meeste houthandels hebben minimaal 2 kwaliteiten op voorraad.
    sometimes you just need a bigger hammer

(30 euro underlayment tov 70 euro multiplex).
    Vorig jaar betaalde ik bij een houthandel ergens ronde de 13..15 Euro de vierkante meter, 18mm Meranti interieur WBP. Dat scheelt meer dan de helft met de bouwmarkt.

Groeten, Bram

Forum Rechten