Underlayment

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Hallo allemaal,

Waar ik regelmatig tegen aan loop, als ik weer eens een update in mijn werkplaats wil maken zoals een nieuw kastje bv, dat ik naar de Gamma rij voor een underlayment plaat 18mm, en al het underlayment er gewoonweg niet uit ziet. Het is bij de reguliere bouwmarkten zo verschillend wat er ligt.

Ik ben best bereid wat extra's te betalen voor underlayment platen die "puntgaaf" zijn, maar vind het verschil net de vaak puntgave hardhouten multiplex platen te groot (30 euro underlayment tov 70 euro multiplex).

Iemand een idee waar ik relatief gave underlayment platen kan halen (en het liefst ook de mogelijkheid tp te laten zagen op lengte), maar zonder messing en groef..
 
P

Pel

Guest
Bij een echte houthandel verkopen ze geen rommel, je zult wat meer betalen maar daar is de kwaliteit ook naar. Zelf heb ik goede ervaring met de HUBO hier in het dorp. Als ik bij Henk van de HUBO eerste klas multiplexplaten wil dan krijg ik die ook, gezaagd en wel. In underlayment zit enorm veel verschil, sommige platen zijn op plaatsen gevuld met een soort teer heb ik eens mee gemaakt

Groet Pel.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Wat betaal je voor zon plaat pel? Je hebt het nu over multiplex maar zoek eigenlijk underlayment
 
P

Pel

Guest
Ik zou de prijs zo niet meer weten, maar mijn ervaringen met de HUBO zijn positief. Je zou eens prijs vergelijk kunnen doen met de platen bij de houthandel en de Gamma.

Groet Pel.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Bij jongeneel hebben ze platen underlayment zonder een noestje erin
 
P

Pel

Guest
Het verschil Bas, met de Gamma en de houthandel is dat de Gamma zijn spullen toch wel verkoopt, echter een gewone houthandel die dus hoofdzakelijk hout en plaatmateriaal verkoopt, en daarvan moet leven, kan zich niet permitteren om rommel te verkopen, zo eenvoudig is dat. Daar komt bij dat je bij een houthandel door de jaren heen een vertrouwensrelatie opbouwt, bij de Gamma bouw je helemaal niets op, daar kent niemand jou.

Groet Pel.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Waar kom je vandaan? Wij verkopen underlayment en elllios pine. De eerste is geschikt voor een tegelwandje en de laatste voor zicht werk. prijs zal rond de 30 euro zitten. Wel met mes en groef. Je kan als je het bij de betere zaken vraagt kan je ze vaak bestellen zonder mes en groef.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Underlayment is er in verschillende kwaliteiten mbt de afwerking, lees gaten in de deklaag. De meeste houthandels hebben minimaal 2 kwaliteiten op voorraad.
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
(30 euro underlayment tov 70 euro multiplex).
Vorig jaar betaalde ik bij een houthandel ergens ronde de 13..15 Euro de vierkante meter, 18mm Meranti interieur WBP. Dat scheelt meer dan de helft met de bouwmarkt.

Groeten, Bram
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Soms moet je even shoppen. Bij de Gamma hadden ze een keer platen die er niet uit zagen, bij de Praxis een kilometer verderop zeer fatsoenlijke platen. Hier in Enschede hebben we wel een stuk of vijf grote bouwmarkten, dat zal in meerdere grote steden het geval zijn.

Voordeel van de bouwmark is dat je een plaat gratis in stukken van de gewenste grootte kan laten zagen, past het ook beter in de auto.
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Soms moet je even shoppen. Bij de Gamma hadden ze een keer platen die er niet uit zagen, bij de Praxis een kilometer verderop zeer fatsoenlijke platen. Hier in Enschede hebben we wel een stuk of vijf grote bouwmarkten, dat zal in meerdere grote steden het geval zijn.

Voordeel van de bouwmark is dat je een plaat gratis in stukken van de gewenste grootte kan laten zagen, past het ook beter in de auto.

Ook de Arnhemse fijnhouthandel heeft een platenzaag en zaagt ze voor je zodat ze in je auto passen :)
Ook hebben ze een plaatmateriaal outlet met kleine stukken....
 

Stuiver

Actieve deelnemer
12 aug 2016
166
2
Schagen
BMN is vrijwel overal vertegenwoordigd in de grote steden.
hier kun je als particulier ook naar binnen lopen. ik doe het regelmatig.

en als je er wat vaker komt kun je natuurlijk ook een klantnummertje laten aanmaken.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik haal dat soort spul niet meer bij de bouwmarkt. Een bouwmaterialengroothandel heeft veel betere kwaliteit voor (vaak) hetzelfde geld. Als je meer tegelijk nodig hebt, kan je eerst een offerte vragen, dan krijg je vaak korting. Tegenwoordig kom ik het meest bij een bouwcenter.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Is PontMeyer ook wat? Zit hier om de hoek maar had het idee dat het meer voor bedrijven was..
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Is PontMeyer ook wat? Zit hier om de hoek maar had het idee dat het meer voor bedrijven was..

Ja die hebben hele mooie platen, je moet even kijken welke je neemt want ze hebben ook een iets goedkopere die overigens nog stukken beter als bij de bouwmarkt is maar ze hebben een merk, daar kan je zo meubels van maken.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Pontmeyer heeft inderdaad verschillende kwaliteiten, waarbij de mindere kwaliteit over het algemeen beter is dan die van de Intergamma (Karwei & Gamma) en de Praxis :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.