Gatensjabloon gebaseerd op Festool MFT

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Als ik zo vrij mag zijn, een apart draadje waarin alleen staat WAAR de mal is (dus geen verzoeken !)

word een sjabloon doorgestuurd dan word er in het draadje gezet waar deze is, voor het gemak is misschien nog een idee om een A en een B mal te hebben, dan is het duidelijk om welke het gaat (zijn wel het zelfde maar anders is het niet zo duidelijk)
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Ik had me voorgenomen om niet meer in dit draadje te reageren. De reden dat ik het nu wel doe is het feit dat ik regelmatig via PB berichten van forumleden krijg of ik een mal voor ze kan maken omdat de roulatie mallen niet rouleren. Of dat ik de bestanden wil sturen zodat men zelf een sjabloon kan laten maken.
Ik vind het nog steeds te gek voor woorden dat we met elkaar niet in staat om het rouleren soepel te laten verlopen.
Soms liggen de sjablonen maanden bij iemand stof te happen. Veel forumleden wachten tevergeefs op een antwoorden zoeken hun heil ergens anders.
Dit moet anders en daarom wil ik nu de sjablonen terug en ga zelf de coördinatie voeren over de sjablonen.
Zoals Toxiq al voorstelt komt er een apart draadje voor.
Maar zover is het nog niet, eerst eens kijken of ik de huidige sjablonen terug kan vinden.

Groet,
Jan
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Op marktplaats is ook iemand die MFT jigs verkoopt, voor een redelijke prijs. Blijft natuurlijk wel een gok hoe nauwkeurig dat is.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Dit initiatief is juist om het voor forumleden gratis te houden. Eens gebruikt gaat zo'n mal waarschijnlijk de stoffige hoek in. Daar is dit een goed alternatief. Jammer dat degene met de mal niet melden dat die beschikbaar is.

Het is te prijzen dat Jan die mallen heeft gemaakt.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik vind het nog steeds te gek voor woorden dat we met elkaar niet in staat om het rouleren soepel te laten verlopen.

Dat is zeker te gek voor woorden, maar hey....het is gratis he, dan staan sommige voor aan in de rij, al hebben ze het niet 123 nodig
Zou er gewoon een borg aan moeten knopen die dan weer naar de volgende mee verhuist
Durf te wedden dat het dan of vlotter verloopt

Jammer dat je als iets leuks probeert te doen voor een grotere groep het zo moet verlopen
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.548
2.488
Gaanderen
Jammer dat het zo moet lopen. Heren (of dame) als je de mal "vergeten" bent wees dan een man en kom er voor uit. Mal terug sturen dan zijn deze weer beschikbaar voor anderen.
Tot op heden zijn mijn ervaringen met forumleden zeer positief laten we dat zo houden.
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Heb het laatst hier gevraagd bij de lokale timmerfabriek (die hebben een mooie machine), maar daar heb ik tot op heden geen antwoord op gehad.

Verdraaid ik zie dat de mail nooit is verstuurd .. ik vond het al zo raar :D ik ga de mail maar eens versturen, kijken wat voor prijsopgave ik krijg.

- edit: post verzend tot max 100x50, maar het originele sjabloon is 70x100? Hoe wordt dat verstuurd?
 
Laatst bewerkt:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
De mal is veel kleiner dan 70cn breed. 3x 96 mm + 2x 30 mm + 15mm dus ongeveer 363 mm zeg maar 40 a 50 mm breed incl bak er omheen
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Om de één of andere gekke reden dacht ik dat de gaten 20cm uit elkaar liggen. Maar ze zijn 20mm breed.

Wat voor houtsoort zou het beste zijn om een mal te maken om het zo nauwkeurig mogelijk te houden?
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
De gaten van een mal zijn 30 mm, zodat je een 30 mm kopiëring kunt gebruiken en een 20 mm frees, zodat je de mal niet beschadigt.
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
Zijn de sjablonen al weer terecht? En is er al een nieuw draadje gestart voor het delen er van?
Ik zou er voor een nieuw te maken werkbank heel graag gebruik van willen maken!
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Dag Zky,

Eén van de sjablonen is terecht en inmiddels alweer het land in. Eind deze maand verwacht ik deze retour.
Het andere sjabloon is vermoedelijk nog steeds bij Wilm10.
Ondanks het sturen van meerdere privé berichten, reageert deze persoon nergens op.


Groet,
Jan
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Beter verkoop je beter onderling het sjabloon tegen kostprijs. Dan kost het ook geen geld, maar is het minder vervelend als er één zoek raakt.
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
Jan,

Wat sneu dat mensen er op deze manier misbruik van (lijken te) maken....
Mocht je desondanks nog niet alle hoop in de mensheid verloren hebben :), dan zou ik hem graag een keer lenen.

Groet,
Luuk
 

ReinderB

Nieuw lid
9 aug 2018
6
4
Groningen
Hebben mensen ervaring met het kopieren van deze mal naar MDF of multiplex? Of is er een ander materiaal wat beter gebruikt kan worden.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het origineel is ook MDF, dus waarom zou MDF niet volstaan ?

voor die prijs boor je er toch meteen een paar als je toch bezig bent
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.