Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 59
  1. #41
    Dan zie ik je IBAN tegemoet. Kopieerringen en frezen worden morgen geleverd. In plaats van eerst de benches te maken maak ik inderdaad eerst maar een kopie van de mal en een paar 120x60 benchtops.

    Iemand nog suggesties voor materiaal en dikte? (MDF, Betonplex, multiplex?)
    Laatst gewijzigd door Hiertebreeddaartelang; 11-01-17 om 19:22.

  2. #42
    Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Locatie
    Balloërveld (Dr)
    Berichten
    618
    Vanavond nummer twee gemaakt en een degelijke verpakking.
    Mikes86 was de volgende die heeft aangegeven dat hij interesse had en ik heb hem een PB gestuurd.
    Meer dan deze twee ga ik niet maken. Nu is het aan jullie om de sjablonen te laten rouleren, na te maken, verbeteringen aan te brengen etc.
    Ik wens jullie veel succes en mooie MFT tafelbladen.

    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      IMG_2768.jpg
Bekeken:   437
Grootte:   59,5 KB
ID:        58130
    Trouwens, is dit ook de eerste inzending voor kissie2017?

    Groet,
    Jan

  3. #43

  4. #44

  5. #45
    we zien de resultaten wel verschijnen��

  6. #46
    Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Locatie
    Balloërveld (Dr)
    Berichten
    618
    Aangezien Mikes86 niet reageert heb ik de volgende belangstellende een mail gestuurd; Jefman
    Het is ook zonde als een mal hier in een kistje blijft liggen.

    Groet,
    Jan

  7. #47
    Als 1 van de 2 mallen vrijkomt hou ik mij aanbevolen. Dan stuur me maar een pb.

    Groeten Kevin

  8. #48
    Zo! Vandaag de 20mm frezen ontvangen van ecotools, snel gegeten en op naar de schuur.
    Mal uitgepakt, kopieerring erop, centreerdoorn erin (stom systeem), ring vastdraaien, doorn eruit, frees erin, mal uitlijnen, vastzetten en....

    Gaaaaan!

    Het frezen gaat eigenlijk bijzonder snel, de gaten zitten goed strak en wanneer ik het gefreesde patroon over de MFT gaten leg en er een viertal benchdogs in zet lijkt alles goed uit te lijnen.

    Het lukte me niet om de 20mm gaten (in werkelijkheid ±19.53mm) goed op de bench dogs aan te laten sluiten (gemeten ±19.89mm).
    Naast de 20mm gaten lijkt ook de buitenste rij gaten ietwat kleiner te zijn waardoor de kopieerring niet (goed) lijkt te passen. Durfde niet te forceren. Na meten lijkt deze inderdaad ±29.92mm wat dus niet past in een gat van ±29.53mm.

    Dat sommige 30mm gaten aan de kleine kant zijn is niet zo'n probleem maar dat de 20mm gaten niet op de bench dogs passen des te meer.

    Misschien is het momenteel te koud (ca. -4 graden) in de schuur. Straks even kijken of ik hetzelfde meet als het 19 graden is.

    Onderstaand wat foto's.

    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      IMG_0261.jpg
Bekeken:   263
Grootte:   65,7 KB
ID:        58465Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      IMG_0262.jpg
Bekeken:   262
Grootte:   64,3 KB
ID:        58466Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      IMG_0263.jpg
Bekeken:   263
Grootte:   65,4 KB
ID:        58467Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      IMG_0264.jpg
Bekeken:   262
Grootte:   73,5 KB
ID:        58468Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      IMG_0266.jpg
Bekeken:   262
Grootte:   64,8 KB
ID:        58469

  9. #49
    Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Locatie
    Balloërveld (Dr)
    Berichten
    618
    Dank voor deze review! Ik heb n.a.v. je bevindingen het cnc ontwerp erbij gehaald en grondig bekeken.
    Wat ik echt niet begrijp is dat de 30 mm gaten aan de buitenste rij kleiner zijn dan de rest. In het bestand hebben alle gaten dezelfde diameter...
    Of er moet een afwijking zitten in de cnc frees.
    Het sjabloon is gemaakt van 8 mm dik plexiglas. Het krimpen en uitzetten hiervan bedraagt 0,7mm per meter per 10 graden. Dus dat kan het in mijn beleving ook niet zijn.
    Iemand ideeën?

  10. #50
    Een afwijking in de CNC kan prima.
    De diameter van de gaten loopt ook ietwat af van rechts naar links (de meest 20mm rechtse gaten zijn ok maar de meest rechtse gaten van 30mm lijken dan weer iets te klein.

    Misschien lag het plexiglas niet helemaal vast (geklemd? gelijmd?), de frees een beetje los.
    Ovale gaten ipv ronde gaten?. Misschien de ring niet helemaal rond?!

    Kan vanalles zijn. Misschien meet ik niet goed? Datgezegd. De ring van 30mm blijft de ring en soms krijg ik m er gewoon niet in.

    Geen probleem, maakt het werken enkel wat omslachtiger, zeker als de eerste rij gaten niet bruikbaar is. Wat dan weer op te lossen valt door het hele template om te draaien?
    Laatst gewijzigd door Hiertebreeddaartelang; 17-01-17 om 21:18.

 

 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  
Back to top