Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 59
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stekkestim Bekijk Berichten
    Waarom hoeven de gaten niet nauwkeurig te zijn? Als je de gaten wil gebruiken om pinnen door te steken als aanslag om een houten kader oid (haaks) te maken is het toch wel handig als ze nauwkeurig gepositioneerd staan?
    Voor echt haaks werk zou ik niet op de gaten vertrouwen, niet voor niets moet je op een MFT zelf de boel haaks zetten. Begrijp me niet verkeerd, het is prachtig als je met een precies gefreesd mooi recht en haaks gatenpatroon kunt beginnen en het staat ook superstrak, maar voor het er mee werken als klemtafel is een nauwkeurigheid van achter de komma best veel...

Laat onverlet dat het een super leuk initiatief van Maja is!!! We hebben ook al de wintertool, de woodworking.nl schaafbeitels; ik zie hele interessante initiatieven met CNC en 3D prinsmachines komen, een geweldige meerwaarde van ons forum!!

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Jaap,

De gatenrijen onderling zijn zo wel haaks. Daar is zo'n sjabloon perfect voor. Om een met het sjabloon geboorde plaat haaks t.o.v. een tafel (MFT) te stellen is inderdaad nog extra afstelling nodig. Maar onderling zijn de gaten zo wel perfect haaks, en daarom komt de nauwkeuroggheid er ook wel op aan.

Gr. Karel

Precies wat ik zoek! Ik heb ook wel interesse als er nog 1 beschikbaar is anders voor de 2de ronde. Groeten Kevin

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Beste mensen, het eerste sjabloon is gereed om verstuurd te worden.
    Ik heb het sjabloon gemaakt van plexiglas. Dit heeft als voordeel dat eventuele lijnen op je werkblad goed zichtbaar zijn.
    Omdat hiertebreeddaartelang had aangegeven op zoek te moeten naar een kopieerring voor een OF1010 heb ik hem een PB gestuurd.

Het is de bedoeling dat een ieder die er gebruik van wil maken, dit ook kan doen, zonder dat het geld kost.
    Mijn voorstel is het volgende;
    Het versturen van het pakket kost 6,95.
    De ontvanger maakt de verzendkosten over naar de verzender enz.

Voor de stevigheid heb ik er een kistje om heen gemaakt.
    Bekijk de foto's zelf maar even.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Festool MFT gaten sjabloon (12).jpg
Bekeken:   259
Grootte:   95,9 KB
ID:        58095

Naam:      Festool MFT gaten sjabloon (13).jpg
Bekeken:   258
Grootte:   82,7 KB
ID:        58096

Naam:      Festool MFT gaten sjabloon (14).jpg
Bekeken:   258
Grootte:   68,7 KB
ID:        58097

Wanneer de tweede beschikbaar komt weet ik nog niet.

Groet,
    Jan

ziet er perfect uit jan nogmaals een mooi initiatief. ik houd me zeker aanbevolen.

groeten Peter

Vind het iets te ver om hem op te komen halen met de auto van uit Rotterdam.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Wie heeft het over ophalen?

Nou als je dichtbij woont bij degene waar hij ligt dan is ophalen soms veel leuker. Dan kan je altijd kijken wat voor werkplaats hij heeft en misschien kan je er ook informatie onderling uitwisselen onder genot van een kop koffie. Dit na aanleiding van dit topic: http://www.woodworking.nl/showthread...m-middag-avond

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Kijk, nou snap ik het. Was me in eerste instantie niet duidelijk.
    Hartelijk dank voor deze aanvulling.

Ziet er strak uit, mooi gemaakt. Leuk initiatief ook.

Forum Rechten