Kegelvormig potje steunend op drie punten.

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Alvast bedankt voor de reacties.
Zo zie je maar dat iedereen zijn smaak heeft wat betreft vormgeving.
De mensen die het niet graag zien respecteer ik ten zeerste.
Dit is namelijk kritisch kunnen om gaan met wat je realiseert.
Moet zeker kunnen.
De technieken die ik toepas vind ik zeker belangrijk zodanig dat je een beeld krijgt hoe iets in elkaar steekt om zelf toe te passen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Een leuk apparaatje ronald, maar op de link die je post zie je bij het 2e gat dat hij boort dat de hele boel naar beneden buigt en dat lijkt bij het gat dat hij schuin boort ook het geval.... dat lijkt me niet echt de bedoeling
Hoe zijn je eigen ervaringen met deze tool ?
 
Laatst bewerkt:

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Mooi verslag en zeker mooi werk. De techniek is zeer interessant en haalbaar voor elk van ons.
Bedankt voor het leerzaam verslag.

Ronald: Bedankt voor de tip... staat op mijn to-do-list. Wel viel me op in het filmpje dat je geen metaalboor moet gebruiken als je op een schuin vlak gaat boren. Je kunt zien dat de boor zich een beetje "weg drukt".
Maar voor de rest is het een eenvoudig, handig en doeltreffend apparaatje.
 
Laatst bewerkt:

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Mijn ervaringen met het apparaatje zijn wel positief, maar ik heb 'm hooguit 10 x gebruikt nu...
Wij houtdraaierts boren natuurlijk vaak schuin in het hout. Daar moet je boormachine en je boor dan wel tegen kunnen. Ik dacht bv een goedkoop boormachientje te kopen zodat die in de Drill Wizard kon blijven zitten, maar het goedkope boormachientje kon niet zo goed tegen de zijwaartse druk op de boor. En de boor zelf moet daar dus ook tegen kunnen.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Weer een mooi stukje draaiwerk Didier. Respect voor al de foto's die je maakt.
Één puntje (voor mij persoonlijk) Ik zou geen aluminium, maar ook hout voor de verbinding stukjes gebruikt hebben.

Ja Nico, die staafjes zijn smaken zoals u zegt, maar ik vind dat het soms eens moet kunnen een ander materiaal insteken zonder te overdrijven dan.
Meer zou ik zeker niet gaan insteken.
Bedankt voor uw mening.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.