Even voorstellen......

zaagselsnuiver

Actieve deelnemer
2 jan 2017
127
0
Den Haag
Gegroet allen, allereerst wil ik iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen. Een houtbewerker zou ik me niet willen noemen, verder dan wat grove opberg stellingen in de schuur van mijn vorige huis, wat laminaat leggen en sloten in deuren zetten ben ik nog niet gekomen. Ik ben wel redelijk handig maar wil mijn kennis verder gaan ontwikkelen want ik wil als de tijd daar is Nederland verlaten en een kleine tanja (boerderijtje) in Hongarije kopen om meer zelfvoorzienend te gaan leven. Houtfornuis, moestuin, twee varkens, een paar kippen, zonnepanelen, zonnecollectoren, dat werk. Ik ben 51 jaar oud en woon weer bij mijn oude, bejaarde moedertje en ben haar mantelzorger. Ruimte om een werkplaatsje in te richten heb ik hier niet, dus de mogelijkheid mijn vaardigheden te vergroten heb ik eigenlijk niet. Achter mijn bed op mijn slaapkamertje staat een tweedehands Festo bouwzaag, onder mijn bed ligt een Hilti te3, en voor mijn bed staat een kolomboormachine. In het keldertje staat de rest van mijn gereedschap, een aantal andere boren, een kapotte freesmachine, een elektrische schaaf, een cirkelzaag en een decoupeerzaag. Helaas dus geen ruimte om er gebruik van te maken.....

Ik heb al vaak op dit forum rondgezworven voor tips over betaalbare en kwalitatief goed gereedschap. Ik wil nog het nodige aanschaffen zodat ik in ieder geval als het moment daar is, beschik over de spullen die ik nodig denk te hebben. Ik ben ook op zoek naar cursussen houtbewerking in Den Haag, maar ik kan niet echt iets vinden. Tot zo ver mijn introductie,

groet, Zaagselsnuiver
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.