Pc monitor tafeltje (hoe moet je iets schuin opspannen?)

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
je kan het proces beter zien in de video .

Schermopname (3).jpgEest begin ik met het schaven van het hout . (vlaks en haaks en op dikte )
Schermopname (4).jpg
Schermopname (5).jpgdan op breedte zagen
Schermopname (7).jpg
Schermopname (8).jpgdan de versteken zagen voor de verbinding
Schermopname (9).jpgdan de lammello's inwerken
Schermopname (10).jpgalles lijmen
Schermopname (11).jpghier is het probleem eerst ging ik alleen lammello's gebruiken maar uiteindelijk heb ik met de nagel pistool paar nagels moeten in schieten . Schermopname (14).jpgdeze schuine zijden .
Schermopname (12).jpg mijn vraag is hoe moet je schuine zijden opspannen
dan alles opschuren
Schermopname (13).jpgafwerken met olie

Schermopname (14).jpgen klaar
grt Guillaume
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Mijn verwachting nalvde titel was wel anders dan wat ik te zien kreeg ;) ik dacht een uitleg te krijgen maar t resultaat werkt toch?
Dat filmpje wilde ik ook sturen :(
en serieus doe iets aan stofafzuiging. Je hebt een leuke werkplaats, je vooruituitgang is zichtbaar maar doe aub wat stofafzuigen...
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
je had ook tape over de lange kant van de verstekken kunnen plakken als ze plat op tafel liggen. Vervolgens kan je er lijm tussen doen en dicht vouwen en met tape de twee schuine kanten naar elkaar toe trekken tot dat de schuinte goed is en zo laten drogen. ik gebruik deze manier heel regelmatig en werkt echt super.
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
de methode met de tape werkt alleen niet met lamello's lijkt me, die krijg je er zo niet in. wat ook zou kunnen werken is met een spanbandje erom (mits je aan de 'open kant' er iets tussen zet)
 

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
de methode met de tape werkt alleen niet met lamello's lijkt me, die krijg je er zo niet in. wat ook zou kunnen werken is met een spanbandje erom (mits je aan de 'open kant' er iets tussen zet)
Ik heb het geprobeerd met een kader spanner (lint) en dat werkte niet .
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Je hebt toch een afkortzaag staan. Plaatje multiplex in de juiste hoek zagen, twee gaten in boren waar de kop van een lijmklem in past en je hebt een klemhulpstuk.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
de methode met de tape werkt alleen niet met lamello's lijkt me, die krijg je er zo niet in. wat ook zou kunnen werken is met een spanbandje erom (mits je aan de 'open kant' er iets tussen zet)

Nee dat klopt, maar als je het met tape doet had er ook geen lamello toegepast hoeven worden. Dit voegt constructief niet heel veel toe in deze situatie, en is dus vooral om het lijmen makkelijk te maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.