Gat boren over een lengte/diepte van 1 meter

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Heb ik ook gezien, zeker gaaf om te zien
vraag me wel nog af wat voor boor dat is, is dat zo een lepelboor ?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Bekeek even het filmpje met die lepelboor maarre..... respekt hoor voor die oudere vakman.
Doet toch even een klus waar menig jonge man tegen op zou zien, prachtig hoor.
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
als je als 'junggeselle' elke keer als je een centimeter mis boort een klomp onder in je hol krijgt, leer je wel recht boren hoor!
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik heb weleens een staalboor op een ijzeren staaf laten lassen om zo ook diep te kunnen boren. Dit ging maar tot pl/m 50 cm en dat ging verrassend goed. Als je een boor van 13 mm op een staaf van 10 mm laat lassen, verwacht ik wel dat dit gaat lukken.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die 30mm is dan wel weer jammer, daardoor heeft verlengen geen zin (wanneer nodig) want de opname is groter dan de boor zelf, die zou dan eerst afgedraaid moeten worden

Bekistingboor, ga ik even op zoeken, dan je Chevy
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
@Toxiq.

Kan het niet zijn dat 30mm lengte bedoelen van de zeskant ?
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb even een lijstje gemaakt met de aangedragen ideeen, dan kan ik dat met mijn maatje doornemen en moet hij maar beslissen wat hij als eerste wil proberen
Nu wilde ik daar ook de Colt Maxicut Rotastop aan toevoegen, vd week (dacht ik) een nederlandse site gevonden die het verkocht, maar nu kan ik die niet meer vinden, iemand enig idee wie die dingen verkoopt (let op, geen gewone forstner maar echt de colt maxicut, die schijnt het erg goed te doen in kops hout !)

COLT MaxiCut RotaStop

Pieter, jij wist misschien nog een bedrijf die lepelboren zou verkopen, ben je daar nog achter gekomen ?


VAAG: Colt lijkt me duits te zijn als ik rondzoek, echter als ik google op colt maxicut etc vind in eigenlijk alleen .com sites en ik zou verwachten veel duitse sites te vinden
Zelfs een zoekronde op ebay.de leveren slechts een maar magere resultaten op :(
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Toxiq: die lepelboor die ik op het oog had komt deze kant op, maar kan nog 2 weken duren. Het is een antiek exemplaar, maar dat maakt niet uit. Vaak doen die oudjes het nog best. Als ik 'm heb laat ik je dat uiteraard weten.
Dat bedrijf wat ik zocht heb ik nog niet kunnen vinden.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Jeroen, de lepelboor heb ik inmiddels thuis liggen. het is een antiek exemplaar van meer dan 100 jaar oud. Ik zal morgen een foto posten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.