MDF (verschil kwaliteit) berken triplex omg den bosch

McAvoy87

Actieve deelnemer
11 okt 2016
105
2
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een houthandel in den bosch of naaste omgeving die dit verkopen. Ik heb gehoord dat de kwaliteit van de bouwmarkt te wensen over laat

kunnen jullie mij wellicht vertellen waarom mdf van de bouwmarkten, slechter is dan bij een houthandel? ik heb dat al en paar keer hier gelezen, maar wat nu exact het verschil is... tussen de mdf van de bouwmarkt en de houthandel? Ik kan het ook niet meer vinden 😉

bedankt!
 
Laatst bewerkt:

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
wil je de vraag iets duidelijker maken? wil je verschillen weten in sterkte ? in vewerken? schilderen? verschil tussen wat en wat?

bedankt!
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
De bouwmarkt leveren over het algemeen een niet al te hard aangeperste vrij lichte mdf.
die niet slechter is dan elders.

Bij de houthandel heb je een veel grotere keus en kan je de gebruikte mdf afstemmen op je werkstuk.
 

henkvanzuylen

Actieve deelnemer
26 dec 2016
347
254
's-Hertogenbosch
Verstegen in Heesch (particulier & zakelijk), grote keuze en goeie kwaliteit.
Ik ben net 20 platen Berkentriplex aan het verwerken in een grote kast, en die kwaliteit is vele malen beter als van de Praxis (had mijn buurman net een paar plaatje van gehaald)
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Verstegen in Heesch (particulier & zakelijk), grote keuze en goeie kwaliteit.
Ik ben net 20 platen Berkentriplex aan het verwerken in een grote kast, en die kwaliteit is vele malen beter als van de Praxis (had mijn buurman net een paar plaatje van gehaald)

de praxis waar ik wel eens kom heeft al jaren geen berken meer die verkopen populieren triplex.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een houthandel in den bosch of naaste omgeving die dit verkopen. Ik heb gehoord dat de kwaliteit van de bouwmarkt te wensen over laat

kunnen jullie mij wellicht vertellen waarom mdf van de bouwmarkten, slechter is dan bij een houthandel? ik heb dat al en paar keer hier gelezen, maar wat nu exact het verschil is... tussen de mdf van de bouwmarkt en de houthandel? Ik kan het ook niet meer vinden 

bedankt!


Het verschil in kwaliteit zit hem zoals al gezegd in de mate waarin het MDF gepersd is en dus de hardheid. Bouwmarkt MDF brokkelt vaak af op de randen en er is niet fatsoenlijk in te schroeven. Ik gebruik zelf meestal watervast (groen) MDF dit is nog weer harder gepersd en watervast verlijmd. Dit is maar een paar euro duurder en echt prachtig spul om mee te werken.
 

McAvoy87

Actieve deelnemer
11 okt 2016
105
2
Dat vroeg ik me dus af, bedankt voor de reactie: betere kwaliteit in de lokale handel dan in de bouwmarkt (over het algemeen ga ik maar vanuit ;) )Decovisie ziet er op het oog erg goed uit, maar ik ben en blijf particulier, dus helaas gaat die vlieger niet op.

Bij Jongeneel hadden ze niet het triplex wat ik zocht, maar zette me aan het denken, en zo kwam ik bij Pontmeyer terecht. Dit is in mijn ogen een vergelijkbare zaak, en daar hebben ze het wel. Alleen hoe ik het moet vervoeren naar huis is dan nog een puntje, maar afijn, we komen ergens.

Houthandel Jacobs in Heeswijk-Dinther, scheelt ook nog eens aardig wat in prijs tov de bouwmarkt.

Deze heeft mijn voorkeur, dan kunnen ze hem ook nog even doorzagen, zodat ik het mee naar huis kan nemen, lijkt me dat ze dat wel willen doen. Ofja, dat doen die kleine zaakjes nog wel!

Maar scheelt het daadwerkelijk zoveel in prijs? Ik zou zeggen dat het juist duurder is als je het bij een lokale houthandel aanschaft.

Bedankt allemaal!
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Dat denken de meeste mensen maar het is juist de bouwmarkt die hartstikke duur is als je bij beide de zelfde kwaliteit haalt.
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Als het vervoer een probleem is en je voldoende nodig hebt zou je multiplaat in Werkendam kunnen overwegen. Enorme voorraad, net 2 platen berken multiplex 15 mm gehaald tegen een normale prijs.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.