Robland HX260 of losse machines?

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Losse machines werkt hoe dan ook veel lekkerder. Los van werkvolgorde etc. hou je gewoon je instellingen vast, is even snel iets tussendoor of over doen veel makkelijker etc.
Als plaats en budget het toelaat gewoon altijd los kiezen, of evt. een aantal gedeeltelijke combi's.
Daarbij is voor mij vlak-vandikte een acceptabele combi mits goed instelbaar en een zaag-frees minder prettig omdat ik de zaag altijd vrij wil hebben.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Het is mij al meermaals opgevallen dat bij bepaalde klussen de werkvolgorde of de logica van werken duchtig met de voeten getreden word

Ik sluit me geheel bij Andre aan.
Als je een geroutineerde houtbewerker bent dan valt het tijdsverlies wel mee behalve als zich onvoorziene dingen voordoen, fout in de berekening enz.
Maar als iemand een goed werkplan heeft dan is er normaal gesproken ook een logische volgorde.
En als je de machine kent met z'n eventuele afwijking of onhebbelijkheden dan leer je na ervaring daar mee omgaan.
 

houtmans

Actieve deelnemer
14 jul 2012
49
1
Honderd procent mee eens, willem1958. Maak voor eerst een plan en meetstaat en de rest volgt.
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Zonet de prijzen binnengekregen voor twee kleine combinatiemachines: de Robland HX260 en de SCM C 26 Genius. Gevraagde opties zijn 230 volt, de steuntafel voor de schuiftafel (enkel voor C26) en de wielset.

Robland: 5100 inclusief Btw, exclusief plaatsing
C26 Genius: 4600 incl btw, excl. plaatsing.

Bij aankoop krijg ik nog eens 10% korting in aankoopbonnen voor snijmateriaal

Nu nog even nadenken wat het wordt, en zien of de vrouw ook akkoord gaat met de aankoop:p
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Nu nog even nadenken wat het wordt, en zien of de vrouw ook akkoord gaat met de aankoop:p
Morgen is het zaterdag, ga even lekker winkelen met haar en ga een paar schoenenwinkels in.
Laat 'r een stel leuke schoenen met bijpassende tas uitzoeken en je gaat een hapje eten daarna, dat doet wonderen.:)
 
Laatst bewerkt:

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
De kogel is door de kerk, gisteren mijn nieuw speelgoed gaan ophalen. Een Minimax, weliswaar geen C 26 Genius, maar de voorloper Lab 260. Het is een ouder model, maar het prijsverschil met een nieuwe was ook navenant.

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.